زکات دهندگان مجاهدان راه تولید هستند
کد خبر: 3846828
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

زکات دهندگان مجاهدان راه تولید هستند

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: کسانی که توفیق پیدا کرده‌اند با زیادی اموال خود و زکات آن به جامعه خدمت کنند مجاهدان راه تولید و سرمایه‌گذاری هستند و خدا به همین جهت زندگی آن ها را وسعت می‌بخشد.

زکات دهندگان مجاهدان راه تولید هستند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 10 مهرماه در جلسه شورای زکات استان، با بیان اینکه با توجه به ظرفیت عظیم زکات واجب و مستحبی در سطح استان و لزوم برنامه‌ریزی همگانی جهت احیای این فریضه واجب الهی باید نقشه‌های راه برای شهرستان‌ها تهیه و تدوین و ترسیم شود اظهارکرد: بر اساس آمار، ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه زکات را شناسایی کنیم تا شناسنامه زکات را در استان دست بیاوریم.

وی با بیان اینکه در بخش زکات کار‌های خوبی انجام گرفته و می‌توانیم آن‌ها را شناسایی و حتی در نماز‌های جمعه شهرستان‌ها به نوعی از آن‌ها تجلیل کنیم افزود: جذب حداکثری زکات‌های واجب و مستحبی در استان بسیار ضرورت دارد چرا که بیش از ۱۶۰۰ روستا در استان ما مشمول این زکات هستند.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: اما علیرغم افزایش ۵۰ درصدی پرداخت زکات از سوی مومنین شاهد کاهش اعتبارات برای رسیدگی به امور محرومین هستیم.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ادارات و نهاد‌ها برای جذب زکات از مومنین امکانات لازم را در اختیار دبیرخانه شورای زکات استان قرار دهند، همچنین برای عضویت سازمان‌های اقتصادی و دارایی استانداری، فرمانداری و سایر سازمان‌های مربوطه برای جذب حداکثری زکات و کالا برای احداث مسکن برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و نیز سایر اقشار نیازمند لازم است کارگروهی برای همفکری جهت جذب حداکثری زکات در استان تشکیل شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم اضافه کرد: به علت حمایت از برنامه دینی شعائر و فرایض الهی و تشویق سایر مردم برای ادای امر زکات روستا‌های برتر در پرداخت زکات و اولویت قرار دادن آن‌ها در ارائه خدمات ملی شهری و استانی ضرورت ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام
captcha