فراخوان جشنواره رسانه‌ای ابوذر قزوین منتشر شد
کد خبر: 3846851
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

فراخوان جشنواره رسانه‌ای ابوذر قزوین منتشر شد

گروه فرهنگی ــ مسئول بسیج رسانه استان قزوین ضمن تشریح جزئیات چهارمین فراخوان جشنواره رسانه‌ای ابوذر گفت: جشنواره ابوذر یک جشنواره فراجناحی با رویکردی انقلابی است و دوست داریم این جشنواره موجب اتحاد هر چه بیشتر رسانه‌های در راستای انقلاب باشد.

فراخوان جشنواره ابوذر قزوین منتشر شدبه گزارش ایکنا از قزوین، محمد کشاورز، مسئول بسیج رسانه استان قزوین، امروز 10 مهر ماه در نشست خبری به‌منظور تشریح چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اظهار کرد: امروزه از رسانه‌ها به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد و جریان آزاد اطلاعات به‌عنوان یک ضرورت مهم تلقی می‌شود، ازاین‌رو سازمان بسیج رسانه در تلاش است تا با برگزاری جشنواره ابوذر، در مسیر گفتمان سازی آرمان ای انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری گام بردارد.

وی افزود: جشنواره ابوذر یک جشنواره فراجناحی با رویکردی انقلابی است و دوست داریم این جشنواره موجب اتحاد هر چه بیشتر رسانه‌های در راستای انقلاب باشد.

کشاورز با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید به انتشار اخبار امیدبخش بیشتر بپردازند، گفت: درشت صحبت کردن دشمن به معنای درست صحبت کردن آن‌ها نیست لذا خبرنگاران وظیفه دارند واقعیات موجود و ‌دست آوردهای انقلاب اسلامی را در جامعه برای عموم مردم هر چه بیشتر منعکس کنند.

وی ادامه داد: فراخوان چهارمین جشنواره ابوذر برای شرکت اصحاب رسانه در بخش‌های مختلف منتشر شده است و علاقه‌مندان جهت شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار منتشر شده خود را از ۱۵ آذرماه سال ۹۷ الی ۱۵ آذرماه سال ۹۸ به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

این مسئول با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان بخش ویژه این جشنواره مطرح است، افزود: این جشنواره در محورهای مختلفی چون رونق تولید، اقتصاد مقاومتی، موضوعات آزاد اجتماعی، بصیرت و دشمن‌شناسی، دفاع مقدس و جبهه مقدس، دست آور دهای انقلاب اسلامی، مسائل صنفی خبرنگاری، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، خدمات اجتماعی و محرومیت‌زدایی، بسیج حوزه‌های چهل سالگی بسیج برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تیتر، خبر، گزارش، عکس خبری، یادداشت و مقاله، چندرسانه‌ای شامل صفحه‌آرایی، پوستر، کاریکاتور، کلیپ، گزارش تصویری، اینفوگرافیک و موشن گرافیک از جمله قالب‌های در نظر گرفته شده برای چهارمین جشنواره ابوذر است.

کشاورز عنوان کرد: سال گذشته محدودیت ارسال اثر در هر بخش وجود داشت که امسال بنا به سیاست‌گذاری‌های انجام شده این محدودیت برداشته شده و اصحاب رسانه می‌توانند حداکثر شش اثر را به جشنواره ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود داشتن اساتید برجسته حوزه خبر در سطح استان قزوین، برای جلوگیری از هرگونه شائبه‌ای داورانی از خارج از استان برای بررسی آثار ارسال شده به جشنواره انتخاب شده‌اند و آثار بعد از کدبندی برای داوری ارسال می‌شود.

مسئول بسیج رسانه استان قزوین شناسایی و توانمندسازی خبرنگاران، تقویت روحیه خودباوری، ایجاد فرصت نقش‌آفرینی برای خبرنگاران بسیجی دغدغه‌مند و تولید محتوا با موضوعات جشنواره را از جمله اهداف این جشنواره دانست و ادامه داد: همچنین ایجاد هم‌افزایی و ارتباط بیشتر فعالان رسانه، توسعه، تعمیق و نهادینه‌سازی گفتمان انقلاب اسلامی و همچنین جریان سازی رسانه‌ای برای ارائه راهکارها و حساس کردن مسئولان برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی را از اهداف برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر است.

وی اعلام کرد: سال گذشته ۳۸۴ اثر توسط ۹۵ شرکت‌کننده از ۳۵ رسانه و یک اثر آزاد به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که این آمار در سال ۹۶ تعداد آثار ۲۳۹ اثر از ۲۴ رسانه بود.

این مسئول با بیان اینکه آثار علاقه‌مندان جهت شرکت در جشنواره ابوذر باید در سایت بسیج رسانه استان قزوین به آدرس http://basijmedia.ir/ بارگذاری شود، گفت: شرکت‌کنندگان تا ۱۵ آذرماه مهلت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

کشاورز در پایان با اعلام اینکه برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری جشنواره ابوذر اعزام خواهند شد، اضافه کرد: آثار جهت شرکت در جشنواره باید در یکی از نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاری‌ها و پایگاه خبری منتشر شده باشد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۸۳۳۱۸۵۷۰۰ تماس گرفته و یا به آدرس شهرک کوثر، خیابان اندیشه، خیابان ابوذر، پلاک نه سازمان بسیج رسانه استان قزوین مراجعه کنند.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha