۱۰ هزار تشکل قرآنی در کشور فعالیت مستمر دارند
کد خبر: 3846969
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

۱۰ هزار تشکل قرآنی در کشور فعالیت مستمر دارند

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار تشکل قرآنی از موسسات و خانه‌های قرآنی تحت نظارت دارالقرآن الکریم فعالیت مستمر دارند.

۱۰ هزار تشکل قرآنی در کشور فعالیت مستمر دارندبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، ظهر امروز، ۱۱ مهرماه در محفل انس با قرآن در مسجد عباسیه روستای اندبیل خلخال اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار تشکل قرآنی از موسسات و خانه‌های قرآنی تحت نظارت این سازمان فعالیت مستمر دارند.
وی با بیان اینکه در ۳۶ سال اخیر ۱۵ میلیون نفر از استان‌های مختلف کشور در ۴۰ دوره قرآنی شرکت کردند، گفت: ساماندهی تشکل‌های مردمی، نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم، انجام آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان از جمله تکالیف حوزه دارالقرآن کریم است.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد: در حوزه چاپ و نشر قبلا سیستمی برای کنترل وجود نداشت، اما از سال ۶۴ این سیستم راه‌اندازی شد و مجوز چاپ ۱۵۰ میلیون قرآن صادر شد و اکنون ۷۰۰ ناشر قرآنی در کشور فعالیت دارند.
قره‌شیخلو افزود: گنجینه بی‌نظیری از قرآن‌هایی که در ۳۴ سال اخیر نظارت و ویرایش و چاپ شده در دارالقرآن کشور وجود دارد که در نوع خود بی‌نظیر است.
وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه آزمون‌های قرآنی تصریح کرد: از ۱۳ سال پیش آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برگزار می‌شود و ۷۰ هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت دارند که ۸۱ درصد آن را بانوان تشکیل می‌دهند.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: امسال با تدبیر شورای عالی قرآن، آزمون‌های حفظ عمومی در دستور کار قرار می‌گیرد و در طول سال ۹۸ آزمون‌های عمومی مورد توجه خواهد بود.
قره‌شیخلو برگزاری محافل، جشنواره‌های مختلف قرآنی و اعزام کاروان‌های قرآنی به استان‌های کشور را از جمله فعالیت‌های دیگر دارالقرآن عنوان کرد.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کرد: باید شورایی در استان‌ها تشکیل شود تا برنامه‌های قرآنی همسو و هم‌جهت در حوزه قرآنی اجرا شود و ساختار شورای قرآنی شکل بگیرد تا مسئولیت قرآنی تحت امر نماینده ولی فقیه انجام شود.
وی با بیان اینکه قرآن کریم اساس و پایه انقلاب اسلامی بوده و تمسک به این کتاب الهی پرچم ایران را در دنیا برافراشته کرده است، افزود: در گام دوم انقلاب باید حرکت قرآنی جدی‌تر آغاز شود و برای رسیدن به تمدن اسلامی مبنا را قرآن و زندگی به سبک قرآنی قرار دهیم تا به اهداف متعالی برسیم.
در این مراسم که با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی از مناطق مختلف استان اردبیل برگزار شد، قاریان به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداخته و در پایان نیز از دست‌اندرکاران و فعالان قرآنی برتر استان تجلیل شد.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha