گسترش زکات یک از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 3847833
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷

گسترش زکات یک از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است

گروه اجتماعی - استاندار خراسان‌شمالی توجه به زکات را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: انجام این واجب دینی و این برنامه اقتصادی علاوه بر اینکه مورد تأکید مقام معظم رهبری است، از وظیفه دولت نیز محسوب می‌شود.

گسترش زکات یک از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندارخراسان‌شمالی، امروز ۱۴ مهرماه در همایش یاوران و اعضای شورای زکات خراسان‌شمالی با اشاره اینکه اجرای دستورات اسلام موفقیت‌های بسیاری برای کشور به دنبال دارد، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اسلام پرداخت زکات است، زیرا آثار پرداخت زکات بر پیکره جامعه تأثیرات اثرگذاری دارد.

وی بابیان اینکه استانداری خراسان‌شمالی این آمادگی را دارد که برنامه‌های جامع حوزه زکات را با همکاری دستگاه اجرایی به‌طور کامل در استان اجرایی کند، تأکید کرد: انجام این واجب دینی و این برنامه اقتصادی علاوه بر اینکه مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست از وظیفه دولت نیز محسوب می‌شود.

استاندار خراسان‌شمالی بابیان اینکه اثرات پرداخت زکات به‌خوبی در جامعه مشهود است، بیان کرد: یقیناً آثار پرداخت زکات بر روی افراد و وابستگی‌های اجتماعی بین مردم به‌ویژه در رفع محرومیت و فقرزدایی بسیار مفید و سودمند است.

وی اضافه کرد: اکنون به‌طور شایسته‌ای به برنامه اقتصادی زکات و آثار و فوایدی این واجب الهی توجه ای نشده است درصورتی‌که توجه به جایگاه آن می‌تواند دستاوردهای بسیاری برای محرومان به ارمغان بیاورد.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی بابیان این‌که بعثت پیامبر همراه با نور و روشنایی بود، اظهار کرد: زکات یکی از برنامه‌های ویژه اقتصادی در اسلام است که مورد سفارش قرآن و اهل‌بیت (ع) نیز هست که می‌تواند آثار بی‌نظیری را در راستای رشد و کمال فرد و جامعه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha