تلاوت قرآن نزد رهبری تا نقطه صفر مرزی در لبنان
کد خبر: 3847997
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

تلاوت قرآن نزد رهبری تا نقطه صفر مرزی در لبنان

گروه فعالیت‌های قرآنی- یک قرای بین‌المللی قرآن گفت: تلاوت در محضر مقام معظم رهبری توفیق خیلی بزرگی برایم و ایشان با شنیدن تلاوت من خیلی مرا تشویق کردند و آن تلاوت برای من خاص و ماندگار شد.

تلاوت قرآن نزد رهبری تا نقطه صفر مرزی در لبنانسید صادق مسلمی‌المشیری ۲۱ ساله، اهل شهرستان قائم‌شهر که قرآن آموزی را از سه سالگی آغاز کرد در ۸ سالگی به پیشنهاد اساتید وارد رشته قرائت قرآن و در مجمع قاریان قائم شهر نیز عضو شد.
وی طی شرکت در مسابقات قرآن در سطوح شهرستان تا کشوری و بین‌المللی موفق به دریافت رتبه‌های برتر شد و سبک تلاوتش عبدالباسط است و برای قرائت قرآن به دیگر کشورها نیز سفر کرده است.
سید صادق مسلمی، قاری و نخبه قرآنی مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: به لطف خدا و حمایت و تشویق پدر و مادرم از سن ۳ سالگی وارد کلاس قرآن دارالثقلین آموزش و پرورش قائم‌شهر شدم و یادگیری قرآن را در رشته حفظ شروع کردم و سوره‌های کوچک قرآن را حفظ می‌کردم.
وی با اشاره به اهمیت نقش اساتید در فرایند یادگیری،گفت: استاد مجید آهنگری یکی از اساتیدی است که نقش موثری در یادگیری قرآن برای من داشتند و از کلاس پنجم تا اکنون نزد ایشان آموزش می‌بینم و این استاد تا کنون بدون هیچ چشم‌داشت و دریافت حق‌الزحمه‌ای فنون قرائت را به من آموخت.
هنر قرآنی مرز ندارد

این چهره قرآنی با اشاره به سبک تلاوتش، تصریح کرد: هنر تلاوت قرآن هنری است که مرز زبانی ندارد و برای تلاوت قرآن فرد باید هوش موسیقایی داشته باشد و بنده سبک استاد عبدالباسط را برای قرائت انتخاب کردم.
مسلمی در اشاره به افتخارات کسب شده خود، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۷ در رشته اذان مرحله کشوری، رتبه اول را کسب کردم و در سال ۱۳۸۸ در مسابقات قرائت قرآن اداره اوقاف موفق شدم در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری رتبه اول را به دست آوردم.
تشویق از سوی امیر کویت

تلاوت قرآن نزد رهبری تا نقطه صفر مرزی در لبنان
وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۰ به پیشنهاد اداره اوقاف در مسابقات بین‌المللی بزرگسالان کویت شرکت کردم و به لطف خدا موفق شدم در بین ۶۴ کشور اسلامی رتبه برتر را کسب کنم و از طرف امیر کویت هم مورد تشویق قرار گرفتم. و در آن زمان من به عنوان خردسال‌ترین فرد در رشته قرائت انتخاب شدم.
این نخبه قرآنی با بیان اینکه، از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ به علت قرار گرفتن در سن بلوغ با مشورت اساتید در این چند سال استراحت صوتی داشتم چون در این مدت ممکن بود صدایم آسیب ببیند تلاوت را موقتا کنار گذاشتم.
وی افزود: در سال ۱۳۹۵ بعد از استراحت صوتی شروع به حضور در محافل قرآنی کردم و اولین رتبه‌ام بعد از سن بلوغ رتبه اول تلاوت مجلسی کشور را در سال ۱۳۹۶ کسب کردم.
مسلمی گفت: در سال ۱۳۹۷ در مسابقات کشوری دانشگاه آزاد در بخش دانشجویی رتبه اول و رتبه برتر مسابقات ملی دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور را کسب کردم.

این قاری قرآن ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ نفر اول مسابقات اوقاف بزرگسالان استانی و همین طور در مسابقات بین‌المللی امام علی(ع) از ۱۳ کشور اسلامی در بخش بزرگسالان رتبه برتر را بدست آوردم.

این نخبه قرآنی با بیان اینکه در محافل بین‌المللی انس با قرآن، اجرای قرائت داشته است، بیان کرد: برای تلاوت قرآن به کشورهای زیادی دعوت شدم اما یکی در سال 1389 دعوت کشور ایالت کالیفرنیای آمریکا که در فصل پاییز بود به خاطر تحصیلاتم نتوانستم قبول کنم.
تلاوت در نقطه صفر مرزی

تلاوت قرآن نزد رهبری تا نقطه صفر مرزی در لبنان
وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۱ برای تبلیغ قرآن در محافل انس با قرآن به کشورهای سوریه و لبنان اعزام شدم و در جنوب لبنان در نقطه صفر مرزی لبنان و اسرائیل در حالی که نیروهای مرزبانی رژیم صهیونیستی در حال نگهبانی از مرزهای غاصب خود بودند، در مسجدی در چند متری آنها در محفل انس با قرآن مشغول تلاوت قرآن شدم که به لطف خدا مورد استقبال نیز قرار گرفت.

مسلمی گفت: افتخار حضور در محافل انس با قرآن در اکثر استان‌های ایران از جمله تهران، اهواز، اصفهان، مشهد و ... را نیز داشتم.
تلاوت ماندگار در محضر رهبری

این قاری بین‌المللی قرآن، بیان کرد: در مراسم دیدار جامعه قرآنی با مقام معظم رهبری افتخار ملاقات با حضرت آقا را داشتم و تلاوت در محضر ایشان توفیق خیلی بزرگی برایم و ایشان با شنیدن تلاوت من خیلی مرا تشویق کردند و آن تلاوت برای من خاص و ماندگار شد.

وی ادامه داد: جامعه قرآنی هر چه دارد از حمایت مقام معظم رهبری است و علاقه‌ ایشان به تلاوت قرآن است.
این چهره قرآنی درباره اهمیت رسانه تلویزیون در جامعه، گفت: با توجه به شرایط جامعه امروز که دشمن از طریق ماهواره و فضای مجازی، جنگ نرمی را برای مقابله با جوانان به کار گرفته است و می‌خواهد به جامعه ضربه فرهنگی وارد کند، رسانه‌ها می‌توانند تاثیر بسزایی در مقابله با اهداف آنها داشته باشند، زیرا در هر اجتماعی رسانه نقش مهمی دارد و می‌تواند افکار عمومی را به سمت خود جذب کند.
این نخبه قرآنی بیان کرد: هر چقدر رسانه‌ها نسبت به مسئله‌ای تمرکز داشته باشند مردم هم به نسبت، تمرکز بیشتری به آن نشان می‌دهند. الآن در بحث ورزشی و موسیقی الحمدلله از شبکه‌های مختلف اخبار ورزشی و موسیقی پخش می‌شود اما در زمینه قرآن با وجود اینکه قاریان کشور ما حتی از کشور مصر هم در حال پیشی گرفتن است این اخبار فقط از شبکه قرآن پخش می‌شود و اخبار آن در شبکه‌های دیگر پخش نمی‌شود.
لزوم توجه به چهره‌ای قرآنی در برنامه‌های صا و سیما

وی ادامه داد: متاسفانه در برنامه‌های عصر جدید، دورهمی و... که اخیرا از صدا و سیما پخش می‌شد از همه اقشار جامعه با استعدادهای مختلف، به غیر از چهره‌های قرآنی دعوت شده بود و رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند و مردم را بیشتر با قرآن و چهره‌های قرآنی مانوس سازند.
مسلمی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات پدر و مادر خود، بیان کرد: از استادان؛ آهنگری، خانم تن‌آسان، حیدری، عباسی، اسماعیل‌نیا، حسن پور، عموزاده و حسنی که در فرایند یادگیری و پیشرفتم زحمات زیادی را متقبل شدند، تشکر و قدردانی می‌کنم.
خبرنگار/ فضه امری

 

 

انتهای پیام
captcha