بخشی‌نگری جایگاهی در اقتصاد مقاومتی ندارد
کد خبر: 3848379
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

بخشی‌نگری جایگاهی در اقتصاد مقاومتی ندارد

گروه اجتماعی ــ استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بخشی‌نگری در اقتصاد مقاومتی جایگاهی ندارد، افزود: باید نگاه کلان و توسعه‌ای داشته باشیم و با توجه به اقتضای زمان و شرایط حرکت کنیم.

بخشی نگری جایگاهی در اقتصاد مقاومتی ندارد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 15 مهرماه در نهمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه قرار نیست مسیر حرکت اقتصاد مقاومتی عادی باشد، اظهار کرد: تحقق و راهبرد اصلی اقتصاد مقامتی باید با تفکر و مدیریت جهادی باشد.

وی با بیان اینکه بخشی نگری به توسعه کار در اقتصاد مقاومتی جایگاهی ندارد، افزود: نگاه کلان و توسعه ای داشته باشیم و با توجه به اقتضای زمان و شرایط باید حرکت کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قاعده کار در اقتصاد مقاومتی این است که با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها با تمام قد و قدرت و با سعه صدر پیگیر و دنبال تحقق مصوبات بود.

کلانتری با اشاره به اینکه هرچه بیشتر تلاش کنیم و پیگیر امور باشیم زمینه جذب کمک‌های مرکز بیشتر می شود، بیان کرد: با تعامل بیشتر با بخش خصوصی می توان مسیر را در اقتصاد مقاومتی میان بر زد.

وی ادامه داد: همه مصوبات جلسات اقتصاد مقاومتی مهم است و تا زمانی که مصوبات جلسات گذشته تحقق نیافته و نهایی نشود هر هفته‌ای یک بار این جلسه برگزار می‌شود.

نبض اقتصاد مقاومتی در استان نباید کند بزند

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه نبض اقتصاد مقاومتی در استان نباید کند بزند، ابراز کرد: مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، انتخاب راه میانبر با انجام کارهای فوق‌العاده است.

کلانتری افزود: ذات اقتصاد مقاومتی یعنی انتخاب راه میانبر برای رسیدن و دسترسی بهتر و مطلوب‌تر به هدف با کمترین هزینه، بیشترین کاربرد و استفاده صحیح از منابع و امکانات و فرصت زمانی است.

وی با اشاره به اینکه در تعلل اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی مماشات نخواهیم کرد، تاکید کرد: کوچک‌ترین تعلل، کم کاری‌ها و سهل انگاری پذیرفته نیست.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه یکی از پارامترهای اساسی برای ارزیابی مدیران کارآمد، با انگیزه و پای کار اجرای مصوبات نشست اقتصاد مقاومتی است، افزود: پروژه‌های اقتصاد مقاوتی باید در اولویت نخست هر دستگاه مربوطه قرار گیرند.

وی اظهار کرد: حرکت با روال عادی و طبیعی گذشته در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی قابل‌توجیه و پذیرش نیست و باید بر مبنای یک حرکت جهادی، پویا، انعطاف‌پذیر و استفاده از همه ظرفیت‌ها، امکانات و منابع باشد تا زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

پروژه‌های اقتصاد مقاومتی دارای بازه زمانی باشند

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی باید دارای بازه زمانی باشند و تلاش شود حتی زودتر از موعد مقرر تکمیل شوند.

کلانتری بیان کرد: امسال ۱۷ طرح مهم و اساسی در بخش‌های مختلف آب، راه، کشاورزی، صنعت، گردشگری و عمران شهری در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی قرار گرفته‌اند که عمده آنها باید در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسند.

وی ادامه داد: برخی از این طرح‌ها به لحاظ اعتباری تخصیص ۱۰۰درصدی گرفته‌اند و کمبود اعتبار برای شتاب بخشی اجرای آنها وجود ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تکمیل مسیردهدشت - چرام، طرح تامین آب اراضی منطقه باباکلان گچساران را از طرح‌های اقتصاد مقاومتی عنوان و بیان کرد: زمان تکمیل این طرح دهه فجر امسال است.

کلانتری ساخت فاز دوم پل سوم بشار، اجرای کامل پل چهارم بشار و اتصال این پل به مسیر ورودی منطقه نجف آباد با جاده دسترسی به طول حدود ۱.۷کیلومتر توسط شهرداری یاسوج و ۲ اردوگاه در حوزه گردشگری را از دیگر این طرح ها بیان کرد

وی با بیان اینکه طرح‌های تصفیه خانه اضطراری و اصلاح شبکه توزیع آب شهر یاسوج از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان است، تصریح کرد: علاوه بر اعتبارات مصوب و هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته نیز ظرف هفته گذشته برای شتاب بخشی اجرای انها به استان ابلاغ شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: ۹۰ میلیارد ریال برای طرح تصفیه خانه اضطراری از رودخانه بشار و ۵۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب یاسوج از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است.

همچنین، حسن نوروزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: امسال از مجموع ۴۷ طرح پیشنهادی استان، ۱۷ مورد آن در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی تعریف و بخش عمده ای از اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل آنها از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به استان ابلاغ شده است.

وی افزود: سال گذشته نیز ۳۴طرح مهم و حیاتی این استان جزء طرح‌های اقتصاد مقاومتی تعریف شدند که بیش از ۲۱۰میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز آنها به استان ابلاغ شد.

نوروزی اظهار کرد: از مجموع ۱۷پروژه اقتصاد مقاومتی سال ۹۸، پنج طرح مهم آن مربوط به بخش کشاورزی است که پمپاژ باباکلان، سد ایل‌آباد بهمئی، سد کوه ‌برد، شبکه ۳، ۴ لیشتر و توسعه و پرورش ماهی سردآبی از جمله این طرح‌هاست.

انتهای پیام
captcha