ادواردو آنیِلی فقط با خواندن قرآن مسلمان شد/ دعوت به ساخت فیلم سینمایی میلیاردر ایتالیایی
کد خبر: 3848500
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
محمدحسن قدیری ابیانه:

ادواردو آنیِلی فقط با خواندن قرآن مسلمان شد/ دعوت به ساخت فیلم سینمایی میلیاردر ایتالیایی

گروه بین‌الملل ــ سفیر اسبق کشورمان در استرالیا و مکزیک در مراسم رونمایی از اثر ویژه اربعین انجمن شهید «ادواردو آنیِلی» اظهار کرد: این میلیاردر ایتالیایی چهار سال قبل از انقلاب اسلامی در 20 سالگی اسلام آورد و فقط با خواندن قرآن مسلمان شد.

ادواردو آنیلی فقط با خواندن قرآن مسلمان شد/ دعوت به ساخت فیلم سینمایی میلیاردر ایتالیاییبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم رونمایی از اثر ویژه اربعین انجمن شهید «ادواردو آنیِلی» امروز، 16 مهرماه با حضور فهیمه نیکومنظر، خالق اثر و نویسنده کتاب «ادواردو؛ مسافری از رُم» و محمد‌حسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق کشورمان در استرالیا و مکزیک و دوست شهید ادواردو آنیلی در مجمع اساتید بین‌الملل در تهران برگزار شد.

این مراسم با تلاوت قرآن و پخش سرود ملی ایران آغاز شد و در ادامه محمد‌حسن قدیری ابیانه سخنرانی کرد و با اشاره به نحوه اسلام‌آوردن شهید ادواردو آنیلی گفت: ادواردو آنیلی زمانی که من رایزن مطبوعاتی سفارت ایران در ایتالیا بودم، پس از شنیدن مناظره‌ام، با یک موتورسیکلت گازی کهنه برای آشنایی با اسلام نزدم آمد. من‌ بدون‌ اینکه‌ انتظار جواب‌ مثبتی‌ از او داشته‌ باشم‌ از او پرسیدم‌ که‌ شما با خانواده آنیلی‌ معروف‌(از سرمایه‌داران بزرگ ایتالیا) نسبتی‌ دارید و او گفت‌ که‌ من‌ پسرش‌ هستم.

وی افزود: ادواردو آنیلی پس از دو سه جلسه مسلمان شد و مسلمان‌شدنش چهار سال قبل از انقلاب اسلامی در 20 سالگی روی داد، او زمانی که برای آشنایی با اسلام، قرآن را باز می‌کند، احساس می‌کند که این کلمات، کلام بشر نیست، ادواردو فقط با خواندن قرآن مسلمان شد.

ادواردو آنیلی فقط با خواندن قرآن مسلمان شد/ دعوت به ساخت فیلم سینمایی میلیاردر ایتالیایی

قدیری ابیانه بیان کرد: این میلیاردر ایتالیایی با مسیحیت و یهودیت نیز آشنایی داشت، چون پدرش مسیحی و مادرش یهودی بود، یکی از دلایل کنجکاوی وی برای شناخت اسلام هم همین امر بود. مسیحیان معتقدند مسیح پسر خداست؛ این در حالی است که یهودیان هیچ جایگاهی برای حضرت مریم(س) و مسیح(ع) قائل نیستند و معتقدند مریم(س) دروغ گفت که مسیح(ع)، پدر ندارد و مسیح فرزند گناه است؛ همین باعث شد ادواردو دنبال حقیقت باشد و صادقانه در این مسیر گام بردارد.

این کارشناس عالی امور استراتژیک تصریح کرد: ادواردو در حالی مسلمان شد که نه کسی به سراغش رفت و نه کسی او را به اسلام دعوت کرد، این نشان می‌دهد که اگر کسی صادقانه در پی شناخت حقیقت باشد، می‌تواند اسلام را پیدا کند.

وی ادامه داد: ادواردو آنیلی پس از مسلمان‌شدن دیداری با امام خمینی(ره) داشت، او پدر خودش را «پدر زمینی» و امام را پدر معنوی خود می‌دانست و جوانان حزب اللهی را الگوی خود قرار داده بود.

ادواردو آنیِلی فقط با خواندن قرآن مسلمان شد/ دعوت به ساخت فیلم سینمایی میلیاردر ایتالیایی

عضو انجمن علوم راهبردی کشورمان همچنین یادآور شد: مادر ادواردو یهودی صهیونیست بود، طبق دستورالعمل کتاب «تلمود» یهودی، دین از مادر به فرزندان منتقل می‌شود، درباره ادواردو نیز همین مطلب صادق بود، همچنین در میان یهودیان صهیونیست رسم است که دختران زیبا با صاحبان قدرت و ثروت ازدواج کنند تا از این طریق ثروت به یهودیان منتقل شود، مادر ادواردو نیز همین طور بود و نقشه‌اش این بود پس از ازدواج با همسرش، همه ثروت او را به خاندان خود منتقل کند؛ اما مسلمان‌شدن ادواردو تمام نقشه‌هایش را به هم ریخت، به همین دلیل او را حذف کردند.

وی گفت: خوب است ما به دنبال کار بیشتر درباره ادواردو آنیلی باشیم، فیلم سینمایی و سریال بسازیم و من از همین جا دعوت می‌کنم هر کس بتواند بیاید و این کار را انجام دهد، با این کار نه تنها زندگی اردواردو معرفی می‌شود، بلکه مخاطبان، اسلام، یهودیت، مسیحیت و فرهنگ غرب را بیشتر خواهند شناخت.

قدیری ابیانه افزود: ادواردو می‌گفت اسلام برای من مثل خورشیدی است که حقانیتش واضح و روشن است، او به هیچ وجه حاضر نبود از اسلام دست بکشد، این میلیادر ایتالیایی تصمیم داشت به قم بیاید و طلبه شود، اما اجازه ندادند و او را شهید کردند.

ادواردو آنیِلی فقط با خواندن قرآن مسلمان شد/ دعوت به ساخت فیلم سینمایی میلیاردر ایتالیایی

عضو انجمن علوم راهبردی کشورمان  همچنین با تأکید بر ضرورت معرفی و تبلیغ اسلام در عرصه بین‌الملل اظهار کرد: اگر بتوانیم اسلام را درست معرفی کنیم، مخاطب را بشناسیم و بدانیم پسِ ذهن او و سؤالاتش چیست و متناسب با آن به سؤالاتش پاسخ دهیم و اسلام را معرفی کنیم، خواهیم دید که به سرعت مسلمان می‌شود.

وی در پایان با اشاره به برپایی موکبی به نام شهید ادواردو آنیلی در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال در عراق، از راهپیمایان اربعین خواست چند قدم را به نیت ثواب برای ادواردو آنیلی قدم بردارند و گفت: امیدوارم این موکب پر برکت بوده و این شهید ایتالیایی را بیش از پیش به مخاطبان و علاقمندان معرفی کند.

گزارش تصویری مراسم را اینجا ببینید.

انتهای پیام
captcha