وقف‌هایی که به توسعه مساجد روستایی کمک می‌کنند
کد خبر: 3848577
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳

وقف‌هایی که به توسعه مساجد روستایی کمک می‌کنند

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، کمک به ساخت و توسعه مساجد در روستاها، بیشترین نیات واقفان را برای ثبت موقوفات در شش ماهه ابتدایی امسال اعلام کرد.

وقف‌هایی که به توسعه مساجد روستایی کمک می‌کنندحجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌‌جنوبی، با اشاره به نقش موقوفات در طول سال‌های متمادی( از صدر اسلام تاکنون)، بیان کرد: وقف و موقوفات یک موضوع اجتماعی و عمومی است و از این مقوله دینی و اجتماعی می‌توان برای رفع مشکلات مردم استفاده کرد، لذا موقوفات در شکل گیری تمدن اسلامی و رفع نیازهای مردم در زمینه‌های مختلف تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: موقوفات به عنوان یک نهاد اقتصادی محسوب می‌شوند که باید با کار بر روی آن‌ها در راستای تولید ثروت به نفع محرومین جامعه تلاش کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به ثبت حدود ۹ هزار موقوفه در خراسان‌جنوبی، گفت: ۱۸ موقوفه در نیمه نخست امسال ثبت شده که از این تعداد، چهار موقوفه در طبس، چهار موقوفه در قاین، سه موقوفه در هریک از شهرستان‌های زیرکوه و سربیشه و یک موقوفه در هر یک از شهرستان‌های خوسف و خضری دشت بیاض بوده است.

بخشی‌پور ادامه داد: توسعه بقاع متبرکه، خیرات، برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت و ولادت ائمه معصومین(ع)، قرائت و ختم قرآن کریم، کمک به درمان بیماران نیازمند، کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و ساخت مسکن محرومان از جمله نیت‌های این موقوفات علاوه بر ساخت و توسعه مساجد در روستاها بوده است.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی این موقوفات ثبت شده، بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلون تومان برآورد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی یادآور شد: چنانچه واقفان و خیرین به دنبال وقف‌های جدید باشند، سازمان اوقاف با بهره‌گیری از ظرفیت مشاوره وقف، به واقفان و خیرین نیک اندیش در راستای ایجاد وقف‌های جدید در حوزه تولید و اشتغال مشاوره خواهد داد تا موقوفات جدید بر اساس نیازهای روز جامعه ثبت شود.

انتهای پیام
captcha