اغتشاش در عراق با هدف انتقام از انقلاب اسلامی است/ بدعهدی عادت آمریکاست
کد خبر: 3849043
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳

اغتشاش در عراق با هدف انتقام از انقلاب اسلامی است/ بدعهدی عادت آمریکاست

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، هدف دشمنان را از ایجاد اغتشاش و نا امنی در عراق انتقام از جبهه مقاومت انقلاب اسلامی دانست و گفت: ریشه این آشوب‌ها را می‌توان در شکست طرح‌های آمریکا، اسرائیل و عربستان در منطقه، ناکامی در معامله قرن و فشار حداکثری به مردم ایران یافت.

اغتشاش در عراق با هدف انتقام از انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌السلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، امروز، 19 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، هدف دشمنان را از ایجاد اغتشاش و ناامنی در عراق انتقام از جبهه مقاومت انقلاب اسلامی دانست و گفت: ریشه این آشوب‌ها را می‌توان در شکست طرح های آمریکا، اسرائیل و عربستان در منطقه، ناکامی در معامله قرن و فشار حداکثری به مردم ایران یافت.

وی افزود: اهداف عمده این آشوب‌ها که با سوء استفاده از تظاهرات عراقی‌ها علیه فساد اداری و مطالبات صنفی شروع شد، برجسته کردن ملی گرایی عراق و عربی، مقابله با شیعه و مرجعیت شیعه و برجسته سازی دخالت های ایران در عراق بود.

خطیب نماز جمعه تبریز به عقب نشینی آمریکا از شمال شرقی سوریه و تنها گذاشتن کردهای این کشور هم اشاره کردگفت: عقب نشینی نیروهای آمریکایی از این منطقه تکرار سناریو مصلحت طلبانه و پیمان شکنی این رژیم در قبال هم پیمانان خود است از این رو کردهای سوریه برای حفظ تمامیت ارضی باید در کنار ارتش سوریه قرار گیرند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه خطبه‌ها با بیان اینکه بدعهدی، عادت آمریکا است گفت: واشنگتن تکرار سناریوهای مصلحت‌طلبانه در قبال هم پیمانان خود را به عادت تبدیل کرده است.

امام جمعه تبریز افزود: آمریکا به تعهدات خود در برابر هیچ گروه و کشوری پایبند نیست و همواره تعهدات خود را زیر پا می گذارد.

وی اظهار کرد: ترامپ از زمانی که به قدرت رسیده از بسیاری از تعهدها خارج شده و البته حمله نظامی اخیر ترکیه به شمال شرق سوریه که بیش در حمایت آمریکا بودند نیز به خاطر همین است و ما از سران ترکیه می خواهیم که خویشتن داری کرده و به مرزها و حاکمیت سوریه احترام بگذازند.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: به کردهای سوریه هم توصیه می‌کنیم که در کنار نیروهای مسلح سوریه در برابر متجاوزان ایستاده و برای دفاع از کشور و بدون اعتنا به بیگانه متحد شوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از خطبه‌ها با با طرح تذکر انتخاباتی به نامزدهای احتمالی مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که می خواهند به مجلس بروند باید در برابر قانون الهی و قانون اساسی جمهوری اسلامی خضوع داشته باشند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تمکین نکردن به قانون خداوند و قانون اساسی خلاف تعهد اسلامی است گفت: باید به کسانی رای دهیم که در برابر قوانین خضوع داشته باشند.

حجت‌الاسلام آل هاشم ادامه داد: باید کسانی را به مجلس فرستاد که به مردم هم در زمان تبلیغات و هم در زمانی ارزش قائل شوند.

انتهای پیام
captcha