استعفای رئیس بنیاد مسابقات قرآن و معرفی رئیس جدید
کد خبر: 3849144
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

استعفای رئیس بنیاد مسابقات قرآن و معرفی رئیس جدید

گروه مسابقات ــ رئیس بنیاد مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران، قبل از برگزاری مراسم اختتامیه بخش بانوان چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استعفا داد تا رئیس جدید این بنیاد با حکم رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی شود.

استعفای رئیس بنیاد مسابقات قرآن و معرفی رئیس جدیدپس از استعفای حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی، رئیس بنیاد مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران، رئیس جدید این بنیاد معرفی شد و با مصوبه هیئت امنای بنیاد مسابقات و حکم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، کریم دولتی به ریاست این بنیاد منصوب شد. این معرفی روز گذشته، 19 مهرماه، همزمان با اختتامیه بخش بانوان چهل‌و‌دومین دوره مسابقات سراسری قرآن در اصفهان انجام شد.

کریم دولتی، حافظ کل قرآن کریم و پژوهشگر قرآنی، پیش از این مسئولیت‌هایی از جمله ریاست دانشکده علوم قرآنی تهران، مسئول کمیته فنی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، عضو ستاد هماهنگی مسابقات قرآن کریم کشور و داوری بسیاری از مسابقات در سطح ملی و بین‌المللی قرآن کریم را در کارنامه فعالیت‌های قرآنی خود داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد این جابه‌جایی در بنیاد مسابقات، گفت: «در یک سال گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی هم دبیری ستاد حفظ سازمان و هم ریاست بنیاد مسابقات را برعهده داشت. با توجه به اینکه فعالیت در این دو حوزه به صورت همزمان سنگین است و از آنجایی که اولویت اول سازمان در برنامه‌های قرآنی، لبیک گفتن به فرمایش مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است، لذا تصمیم بر آن شد با نظر خود حجت‌الاسلام مقنی، به عنوان یک حافظ فرهیخته که بیش از بیست سال تجربه و تخصص در این حوزه دارند، ایشان در ستاد حفظ تمرکز داشته باشند و لذا از ریاست بنیاد مسابقات استعفا دادند».

بر اساس گزارش ایکنا در بخشی از حکم رئیس جدید بنیاد آمده است: «انتظار می‌رود بنیاد مسابقات با همکاری مرکز امور قرآنی و ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن نسبت به اجرای سند راهبردی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران اقدام کند».

انتهای پیام
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داوود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۰:۳۱
0
0
ان شالله تغییرات به سمت تحول علمی بره به جای کار اقتصادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۳:۳۸
0
0
آقای مقنی همه تلاششو کرد اما هستند افرادی که میگن ما پیشکسوتیم..چرا ایشان باید بشه رئیس بنیاد مسابقات قرآن...اصلا تغییراتی که حسینی و مقنی ایجاد کردند هیچکس جرئت انجامشو نداشت.
فعال قرآنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۸:۰۰
0
0
سلام البته تغییراتی که آقایان در این چند ساله درست در جهت نابودی مسابقات بوده است و صد البته هیچ عاقلی این کار ها را انجام نمیدهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۸:۰۹
0
0
مبارکه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۹:۳۱
0
0
تازه مسابقات داشت نظم میگرفت- دست مافیای داوری و اجرایی کوتاه شده بود- افراد لایق وارد کار شده بودند- داوران جوان و توانمند وارد عرصه داوری شدند. بعد اینهمه سال همین مدیر جوان توانست جلو خیلیها بایستد- طبیعیست دست کسانی که کوتاه شد الان شاکی هستند وجوسازی می کنند! تازه شایسته سالاری حکمفرما شده. باید تاسف خورد به حال کسانی که به جای مشورت دادن و کمک کردن و خدمت کردن خیانت میکنند و بدست مخالفان قرآن و دین بهانه میدهند.امیدواریم استاد دولتی از همین نیروهای جوان استفاده کنند و تحت تاثیر پیشکسوتان خودخواه نباشند. آقای مقنی هرجا که هستید موفق باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۳:۳۰
0
0
با سلام
خدا عاقبت جامعه قرآنی را بخیر کند و اهل خیر نیز
captcha