برگزیدگان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی آذربایجان‌‌شرقی معرفی شدند
کد خبر: 3849170
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

برگزیدگان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی آذربایجان‌‌شرقی معرفی شدند

گروه فرهنگی ــ مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی با معرفی قصه‌گویان برتر به کار خود پایان داد.

بیست‌و دومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی آذربایجان‌‌شرقی برگزیدگان خود را شناختبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی امروز، 20 مهرماه با معرفی قصه‌گویان برتر به کارخود پایان داد.

علی بینش، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی در آیین اختتامیه این مسابقات، گفت: افزایش کمی و کیفی و میزان مشارکت بخش‌های مختلف جامعه مخصوصاً نوجوانان یکی از نقاط درخشان جشنواره قصه‌گویی در استان اذربابجان‌شرقی بود.

وی افزود: قصه‌گویی به جهت تقویت فضای عاطفی بین مخاطب و قصه‌گو نقش مهمی در انتقال مفاهیم تربیتی و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

بینش ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به‌عنوان یک فعالیت اثرگذار فرهنگی از اهداف اصلی برگزاری جشنواره قصه‌گویی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: قصه بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم اخلاقی و معنوی به کودکان و نوجوانان است و به راستی که کودکان و نوجوانان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در این جشنواره مفاهیم اخلاقی خوبی را در قالب قصه بیان کرده بودند.

وی اضافه کرد: قصه‌گویی نیازمند تمرین است، بی‌شک نمی‌توان با یکی دو بار خوانش متن داستانی، اجرایی موفق و گیرا داشت برای همین می‌بایست زمان لازم را برای مال خود کردن قصه اختصاص دهیم و قصه‌گویی خود را بارها از زوایای مختلف ارزیابی کنیم.

بینش اظهار امیدواری کرد که در سایه توان و خلاقیت قصه‌گوها بتوانیم باغ قصه‌ها را برای آبادی جان کودکان سرسبز نگه داریم.

بنا بر این گزارش، در بخش دختران و پسران «فاطمه محمدی» با قصه اصلی و کرم، «سیما سعادتی» با قصه فرشته‌ای از آسمون و «میرهادی احمدوندی» با قصه عاقبت‌اندیشی به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.

در بخش زنان و مردان «رزا عطایی» با قصه عمارت شاه، «فریبا رضایی آقا میرلو» با قصه نور- کار، «سمیه مولوی» با قصه یاغمور (باران)، «سیمین محمد علی‌پور» با قصه گره آخر و «فاطمه محمودی» با قصه خواب، عناوین برگزیده را به خود اختصاص دادند.

دربخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، «مهین ریواز» با قصه سارای به‌عنوان برگزیده معرفی شد.

انتهای پیام
captcha