آمادگی مبلغان برای مقابله با طرح مباحث انحرافی در راهپیمایی اربعین
کد خبر: 3849472
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۶

آمادگی مبلغان برای مقابله با طرح مباحث انحرافی در راهپیمایی اربعین

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف مبلغان اعزامی به مواکب را دارای صلاحیت‌های لازم تحصیلاتی، تخصصی برای مشاوره و پاسخگویی به شبهات بیان کرد و افزود: حرکت اربعین آن قدر تأثیرات معنوی عمیقی دارد که تمام توطئه‌ها و حرکت‌های دشمن را، چه در ایجاد ناامنی و شورش در برخی شهرهای عراق و چه برپایی موکب‌هایی هر چند اندک، با هدف تبلیغ بحث‌های انحرافی خنثی می‌کند.

عادل

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، پس از بازدید از دو مرز چذابه و شلمچه و مواکب برپایی این سازمان در این دو مرز استان خوزستان، اظهار کرد: سازمان اوقاف امسال نزدیک به یکصد موکب را مدیریت می‌کند که بخشی از آن در ایران و بخشی در عراق و بخش دیگر مرزها و مسیرهای حرکت زوار واقع شده‌اند.

وی ادامه داد: مواکب سازمان اوقاف در ده محور از مرز میرجاوه واقع در استان سیستان و بلوچستان که محل ورود زوار پاکستانی است، خدمات خود را تا عراق ارائه می‌دهند. روزانه ظرفیت اسکان و پذیرایی از حدود 5 تا 6 هزار نفر را داریم که می‌توانند در زائرسرای اوقاف اسکان داشته باشند.

هزینه‌های مواکب

عادل با بیان اینکه هزینه‌های مواکب از محل موقوفات، متولیان موقوفات، خیران و کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، گفت: موکب برپا شده در مرز شلمچه با کمک استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان خدمات خود را ارائه می‌دهند که شامل اسکان، حمام، سرویس بهداشتی، پذیرایی و برنامه‌های فرهنگی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه استان خوزستان و استان یزد به طور مستقل مواکب خود را در چذابه برپا کرده‌اند، گفت: استان‌های سمنان، ایلام، گیلان، آذربایجان غربی و گلستان، به عنوان معین در مرز مهران خدمات‌رسانی به زائران را بر عهده دارند که البته با توجه به حجم زیاد تردد تاکنون در خدمت‌رسانی موفق بوده‌اند. همچنین کرمانشاه، اردبیل، فارس و کردستان در مرز خسروی مستقر هستند. با توجه به اینکه بعدازظهرها برخی از مرزها بسته می‌شوند، مواکب ما در هر مکان توانایی پذیرایی سه تا چهار هزار نفر را دارند.

نیاز زائران

وی همچنین به مواکب این سازمان در نجف، کربلا، سامرا و کاظمین و همچنین مسیر پیاده‌روی زوار اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط گرم آب و هوایی و نیاز زائران به آب خنک، بررسی شده که همه مواکب ما مجهز به آب آشامیدنی باشند و اگر بیش از این نیاز باشد، میزان بیشتری آب معدنی در اختیار آنها قرار گیرد تا در روزهای آینده که با موج بازگشت زوار مواجهیم،‌ مشکلی پیش نیاید.

عادل با اشاره به اینکه بر اساس ظرفیت و نیاز مواکب، 3 تا 10 مبلغ مستقر می‌شوند، بیان کرد: در مرز خسروی 20 مبلغ مستقر شده‌اند که خود آنها کارهای پذیرایی و خدمت‌رسانی را انجام می‌دهند. اقامه نماز جماعت، مشاوره و توزیع اقلام فرهنگی میان زوار از جمله خدماتی است که در مواکب ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تمام استان‌های کشور در موضوع اربعین حسینی سهیم هستند و بخش زیادی از موقوفات با نیت عزاداری، تعزیه‌داری و زوار امام حسین(ع) هزینه‌ها را تأمین می‌کنند، گفت: استان‌ها به فراخور امکانات و منابعشان در این زمینه دخیل هستند.

طرح مباحث انحرافی

وی مبلغان اعزامی سازمان اوقاف به مواکب را دارای صلاحیت‌های لازم تحصیلاتی، تخصصی برای مشاوره و پاسخگویی به شبهات بیان کرد و افزود: حرکت اربعین که در پرتو نهضت سیدالشهدا(ع) جهانی شده و معادلات همه دنیا را برهم ریخته آنقدر تأثیرات معنوی عمیقی دارد که تمام توطئه‌ها و حرکت‌های دشمن را چه ایجاد ناامنی و شورش در برخی شهرهای عراق باشد و چه برپایی موکب‌هایی هر چند اندک با هدف تبلیغ بحث‌های انحرافی، خنثی می‌کند. این حرکت آنقدر وسیع است که برکت خود را به همراه دارد اما با توجه به اینکه هر چند جزئی اما طرح مباحث منحرف مطلوب نیست مبلغان در مرزها و مسیرهای حرکت زوار به تبلیغ بپردازند.

عادل گفت: در حوزه اسکان و پذیرایی در مجموع روزانه 200 هزار غذا توزیع می‌شود که با جمع آب و میان‌وعده در مجموع 5 میلیون وعده پذیرایی به زائران ارائه داده می‌شود و روزانه 30 هزار نفر در مواکب اسکان داده می‌شوند.

انتهای پیام
captcha