ارائه ۲۵ هزار خدمت قضایی در استان آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3849584
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸

ارائه ۲۵ هزار خدمت قضایی در استان آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی گفت: الکترونیکی شدن قوه قضائیه نظارت، ارزیابی و رسیدگی قضایی را تسهیل کرده و ۲۵ هزار خدمت قضایی در ۶ ماهه اول سال‌جاری در استان آذربایجان‌غربی ارائه شده است.

ارائه 25  هزار خدمت قضایی در استان آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی، دیروز، 20 مهر، در همایش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان، اظهار کرد: استفاده از فضای‌مجازی در زمینه‌های مختلف قضایی موجب سهولت در نظارت، ارزیابی و رسیدگی قضایی به پرونده‌ها شده که یکی از نتایج مثبت آن کاهش میزان مراجعات به دستگاه قضایی و ابلاغ الکترونیکی قرارهای قضایی است.

وی افزود: 25 هزار خدمت قضایی در 6 ماهه اول سال‌جاری از طریق خدمات الکترونیک قضایی به مردم ارائه شده که قطعا در امور کلی جامعه و خصوصا مراجعین این امر تاثیر مثبت و مطلوبی داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه الکترونیکی‌شدن خدمات بسیاری از هزینه‌ها را کاهش داده و هم از هدر رفت اوقات مراجعین جلوگیری کرده، تصریح کرد: یکی از بارزترین کارکردهای الکترونیکی شدن امور مقابله با فساد و جلوگیری از اطاله دادرسی است.

وی گفت: چنانچه تحولات در زمینه‌فناوری به صورت مطلوب و بهینه و با برنامه‌ریزی دقیق باشد آثار و نتایج خوبی در جامعه خواهد داشت .

در ادامه نجم‌آبادی، مدیر کل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قوه‌قضائیه، گفت : شفاف‌سازی فرآیندهای رسیدگی، کاهش مراجعه به دستگاه قضایی و تسریع در رسیدگی به پرونده و رفع موانع اداری و افزایش کارآمدی دستگاه قضایی از جمله مزایای بهره‌مندی از خدمات الکترونیک قضایی است.

وی افزود: 700 دفتر خدمات الکترونیک راه‌اندازی شده که تا پایان سال بیش از 700 دفتر دیگر در کشور راه‌اندازی می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در طول سال گذشته به بیش از 150 هزار نفر خدمات الکترونیکی قضایی ارائه شده است

انتهای پیام
captcha