انتشار تلخیصی از «پرتوی از قرآن» اثر آیت‌الله طالقانی
کد خبر: 3849686
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

انتشار تلخیصی از «پرتوی از قرآن» اثر آیت‌الله طالقانی

گروه ادب ــ «پرتوی از قرآن» در چاپ جدید و با ویرایش ویژه و توجه به سبک نوشتار آیت‌الله طالقانی و با حجمی کمتر به نسل نو منتشر شد.

انتشار تلخیصی از «پرتوی از قرآن» اثر آیت‌الله طالقانیبه گزارش خبرنگا ایکنا کتاب «پرتوی از قرآن آیت‌الله سید محمود طالقانی» با تلخیص و بازنویسی محمدرضا دین‌پرور به همت انتشارات قدیانی روانه بازار کتاب شد.

پرتوی از قرآن تفسیر و نونگری‌های طالقانی است که قرآن را به صحنه اجتماع و زندگی می‌آورد و ذهن و اندیشه را از گرفتار شدن در تار و پود اظهارنظر‌های قالبی و محدود و برداشت‌های رنگ‌و‌رو‌رفته و تقلیدی رهایی می‌بخشد. روشنگری‌ها و رهنمایی‌هایی دستگیر و کاربردی و زندگی‌ساز پیش روی ما می‌نهد.

پرتوی از قرآن اینک در چاپ جدید و با ویرایش ویژه در عین توجه به سبک نوشتار طالقانی و با حجمی کمتر به نسل نو تقدیم شده است.

نویسنده در مقدمه کتاب می‌نویسد: تأملات دقیق او در جوانب هستی و بررسی عمیق ابعاد گوناگون زندگی فردی و گستره حیات اجتماعی، پرده‌های زمان و مکان و رنگ و نیرنگ‌هایی را که بیانگر تضاد‌های شرک‌آلود است، می‌درد و روشنگری‌ها و راهنمایی‌هایی دستگیر و کاربردی و زندگی‌ساز پیش روی ما می‌نهد.

این تفسیر گرچه طرازی قاعده‌مند و معیاری متین و هنجار قرار یافته است و از عرب‌زدگی با فارسی‌گرایی حاد، دور است. اما برای ارائه به نسل جوان باید پردازشی نو از آن صورت می‌گرفت. نثر طالقانی گرچه نثری متکلف و پیچیده نیست، اما از آن سو، ساده و سست و بی‌روح نبوده و به دلیل احاطه و گسترش اطلاعات این احیاگر قرآن، متنی است فاخر و پرتشخص ... و، اما با وجود ژرفا و جذابیت و روشنی‌اش گاه حاوی کلماتی صعب و دشوار است که برای نسل نو، غریب و بیگاه می‌نماید؛ نسلی که امروزه به دلایل مختلف از جمله مطالعه کمتر و آسیب‌ها و بحران‌های گوناگون اجتماعی با وجود توانایی‌های ذهنی و هوش و انگیزه‌های بالا، گنجینه لغاتش کاستی گرفته است.انتشارات قدیانی این کتاب را در نوبت اول چاپ،۳۱۲ صفحه و با قیمت ۴۰ هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

انتهای پیام
captcha