سینماها مورد حمله قرار گرفته و تبدیل به شهربازی شده‌اند!
کد خبر: 3849900
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲

سینماها مورد حمله قرار گرفته و تبدیل به شهربازی شده‌اند!

دیگر رسانه‌ها ــ کارگردان کارکشته سینما بار دیگر به صحبت‌های بحث‌برانگیز قبلی خود اشاره کرد و گفت باور دارد سالن‌های سینما مورد حمله موجی از فیلم‌های بی‌ارزش واقع شده که جای‌شان آنجا نیست.

به گزارش ایکنا به نقل از مهر، مارتین اسکورسیزی فستیوال بین‌المللی فیلم لندن را با ادامه دادن صحبت‌های بحث‌برانگیز قبلی خود و همچنین دفاع از سرویس استریمینگ نت‌فلیکس به پایان برد.

گاردین نوشت، او که در یک کنفرانس خبری کنار رابرت دنیرو و آل پاچینو قبل از پیش‌نمایش بین‌المللی فیلم جدیدش «مرد ایرلندی» که فیلم اختتامیه فستیوال بود صحبت می‌کرد، یک بار دیگر انتقاد خود از فیلم‌های سبک مارول را تکرار کرد و گفت «آن‌ها سینما نیستند.»

اسکورسیزی گفت: آن‌ها فیلم‌های پارک موضوعی هستند که در آن‌ها سالن‌های سینما تبدیل به شهربازی می‌شوند. این تجربه‌ای متفاوت است. سینما نیست، چیز دیگری است و چه از آن‌ها خوشتان بیاید چه نه، ما نباید مورد حمله آن‌ها قرار بگیریم.

این کارگردان قدیمی هالیوود گفت به این ترتیب از صاحبان سالن‌های سینما می‌خواهد گامی بردارند و کاری کنند سالن‌های‌شان فیلم‌های روایتی به نمایش بگذارند.

اسکورسیزی اوایل اکتبر هم در مصاحبه‌ای با یک مجله در این مورد صحبت کرده و از فیلم‌های مارولی انتقاد کرده بود. آن موقع جیمز گان و جاس ودون کارگردان تعدادی از فیلم‌های مارولی و همچنین ساموئل ال. جکسون به دفاع از مارول پرداخته بودند.

اسکورسیزی همچنین از نت‌فلیکس دفاع کرد و گفت با وجود اینکه باید از تجربه سنتی تماشای فیلم‌ها در سالن‌های سینما حمایت بشود، بعد از اینکه استودیوهای سنتی به خاطر هزینه‌های بالا از ساختن «مرد ایرلندی»‌ حمایت نکردند، نت‌فلیکس از او حمایت کامل کرد.

اسکورسیزی گفت: شکی نیست که دیدن فیلم همراه با جمعیت واقعا مهم است اما مشکلی وجود دارد: باید فیلم را بسازیم. به نحوی انگار دیگر جا نداشتیم و هیچ فضایی برای ساختن این فیلم نبود اما داشتن حمایت شرکتی که می‌گوید هیچ دخالتی نمی‌کند و اجازه می‌دهد فیلم را طوری که می‌خواهید بسازید و فقط در نهایت فیلم‌تان باید پس از اکران سینمایی استریم بشود، چیزی بود که باید مخصوصا در این پروژه قبول می‌کردیم.

«مرد ایرلندی» داستان فرنک شیران با نقش‌آفرینی دنیرو را تعریف می‌کند که یک آدمکش واقعی مافیا بود. او مشکوک به کشتن جیمی هافا (پاچینو) یک رییس اتحادیه بسیار محبوب در سال ۱۹۷۵ است.

گفته می‌شود چند استودیو به خاطر اینکه هزینه‌های تکنولوژی پیشگامانه سی‌جی‌آی «کاهش سن» برای جوان‌تر کردن شخصیت‌ها در صحنه‌های فلش بک طولانی بالا بوده از این پروژه کنار رفته‌اند. تخمین زده می‌شود «مرد ایرلندی» ۲۰۰ میلیون دلار هزینه بالا آورده باشد.

انتهای پیام
captcha