برگزاری نمایشگاه عکس محرم در شهرستان طارم
کد خبر: 3849942
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰

برگزاری نمایشگاه عکس محرم در شهرستان طارم

گروه فرهنگی _ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم گفت: نمایشگاه عکس محرم و صفر به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در محل گالری نمایشگاهی مجتمع فرهنگی و هنری شهید بهشتی آب‌بر دایر است.

کریم حیدری در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، از برگزاری نمایشگاه عکس محرم خبر داد و گفت: این نمایشگاه در راستای زنده نگه داشتن مراسمات سنتی و عزاداری‌های محرم در این شهرستان برگزار شده است.

وی با بیان این‌که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی از نشانه‌های ولایت‌مداری و پیرو اهل‌بیت بودن مردم این دیار است، اظهار کرد: مردم طارم همه ساله عزاداری‌های خود را با شور و شعور بیشتری برگزار می‌کنند.

وی قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا را مایه زنده ماندن دین خدا و اسلام ناب محمدی دانست و خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) در روز عاشورا با نثار بهترین‌ها و عزیزترین‌ها این نکته را در ذهن مردم تداعی کرد که در برابر ظلم و ستم باید ایستادگی کرد و تن به ذلت نداد.

وی وظیفه مجموعه فرهنگی در قبال ماه محرم و صفر را بسیار سنگین عنوان کرد و گفت: همه ما باید تلاش‌های خود را در راستای برگزاری برنامه‌هایی در راستای زنده نگه داشتن و تبیین این واقعه عظیم به جوانان به کار گیریم تا قدمی کوچک برای رسیدن هدف عالی برداریم.


حیدری یادآور شد: در این نمایشگاه تعداد ۱۰۰ قطعه عکس از سالیان مختلف وجود دارد که می‌تواند برای افرادی که از این نمایشگاه دیدن می‌کنند یاد آور خاطره‌ها باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طارم خاطر نشان کرد: این نمایشگاه به تا آخر اربعین  سرور و سالار شهیدان برای بازدید علاقمندان دایر است.

انتهای پیام
captcha