۱۷ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی مشکل بینایی دارند
کد خبر: 3849966
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶

۱۷ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی مشکل بینایی دارند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نابینایان جزو موفق‌ترین افراد در زمینه تحصیل، ورزش و هنر هستند، گفت: ۱۷ هزار نفر در استان با مشکل نابینایی و کم‌بینایی مواجه‌اند.

۱۷ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی مشکل بینایی دارند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محسن ارشدزاده، مدیرکل بهزیستی استان عصر روز دوشنبه، 22 مهرماه در همایش روز جهانی عصای سفید در تالار معلم تبریز، با اشاره به اینکه 17 هزار نفر در استان با مشکل نابینایی و کم‌بینایی مواجه هستند، گفت: حدو 10 هزار نفر افراد نابینا از خدمات مستمری بهزیستی برخوردار هستند و در این راستا بهزیستی تمام تلاش خود را می‌کند که برخی از مشکلات نابینایان حل شود.

وی با اشاره به اینکه طرح پیگیری از تنبلی چشم یکی کارهای اولویت‌دار و مستمر بهزیستی است، افزود: از خانواده‌ها می‌خواهیم با جدیت ما را در طرح سنجش بینایی و غربال‌گری همراهی کنند؛ در این راستا سال گذشته ۱۷۰ هزار کودک ۳ تا ۶ سال را از نظر بینایی و تنبلی چشم غربالگری کردیم و کسانی که نیاز به اقدامات پیشگیری بود را به مراکز درمانی معرفی کردیم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، تعداد دانشجویان نابینای استان که خدمات کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند را ۳۷۲ نفر اعلام کرد و گفت: بیش از ۵۰۰ قلم وسایل کمک آموزشی اعم از ساعت گویا و عصای سفید به معلولان نابینا اعطا شد و نیز برای تأمین مسکن ۶۳ نابینا تسهیلات مالی کمک کردیم.

ارشد‌زاده با تأکید بر این‌که اشتغال یکی از اصلی‌ترین مشکلات نابینایان است، افزود: اشتغال برای نابینایان دغدغه اصلی بهزیستی است؛ چرا که بیکاری نابینایان سه برابر افراد عادی است. سعی می‌کنیم سهمیه سه درصد استخدام معلولان نابینا را پیگیری کنیم.

وی مناسب‌سازی فضاهای شهری برای تردد افراد نابینا را خواستار شد و افزود: متأسفانه فرهنگ رعایت حال وضعیت افراد نابینا توسط شهروندان به‌خوبی رعایت نمی‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، کمک به افراد معلول را جزو وظایف سازمان اعلام کرد و گفت: با وجود مشکلات اقتصادی سال گذشته برای ۵۵ هزار نفر افراد دارای معلولیت کمک هزینه برقرار کردیم که ماهانه ۱۲ میلیارد تومان به حساب این افراد واریز می‌شود ولی همچنان می‌دانیم این افراد با مشکل معیشتی مواجه هستند.

انتهای پیام
captcha