برپایی یک صد موکب سازمان اوقاف در ایران و عراق
کد خبر: 3850191
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳

برپایی یک صد موکب سازمان اوقاف در ایران و عراق

گروه اجتماعی ــ بازرس سازمان اوقاف با بیان اینکه این سازمان بیش از ۱۰۰ موکب را در داخل کشور، مرز‌های بین ایران و عراق و عراق برپا کرده است، گفت: هزینه‌های این مواکب از محل نیات موقوفات مرتبط با اربعین و عزاداری امام حسین(ع) تأمین شده است.

برپایی یکصد موکب سازمان اوقاف در ایران و عراق

حجت‌الاسلام ابوالحسن چالویی، بازرس سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه بیش از 100 موکب را در داخل کشور، مرزهای بین ایران و عراق و عراق برپا کرده است که هدف از آن پذیرایی از زائران حضرت سیدالشهدا(ع) است.

وی با بیان اینکه محل تأمین هزینه‌های این مواکب از محل نیات موقوفات مرتبط با اربعین و عزاداری امام حسین(ع) تأمین می‌شود و به عبارتی نیت واقف در محلش هزینه می‌شود، گفت: سازمان در دو مرز شلمچه و چذابه مواکب خود را برپا کرده است که در محور شلمچه استان‌های بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد به عنوان معین خدمت‌رسانی می‌کنند.

چالویی افزود: در این مدت پیش‌بینی شده که در مرز شلمچه به طور میانگین 50 هزار وعده غذای گرم را در ظهر و شب در اختیار زائران می‌گذارند. علاوه بر این طلاب و مبلغان به منظور انجام کارهای فرهنگی، مشاوره، مسائل شرعی و اقامه نماز جماعت در این موکب مستقر هستند.

بازرس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در محور چذابه هم پیش‌بینی شده 30 هزار وعده غذا میان زائران توزیع شود‏، گفت: البته بخشی از غذاها به سر مرز منتقل می‌شود تا به بهترین وجه از زائران پذیرایی شود. 

وی ادامه داد: استان‌های معین مواکب در استان‌ها، براساس تقسیم‌بندی استانی و همجواری با استان محور و بخش دیگری به دلیل وجود موقوفات با نیات مرتبط انتخاب می‌شوند. نمی‌توانیم به طور متمرکز بگوییم که چه استان‌هایی موقوفات منطبق با نیت عزاداری امام حسین(ع) را دارند اما استان‌های مازندران، اصفهان، تهران، یزد استان‌هایی هستند که می‌توان گفت، موقوفات منطبق با نیات مرتبط مناسب و خوبی دارند.

چالویی بیان کرد: عملکرد اوقاف استان خوزستان در این ایام با توجه به داشته‌های موجود، فراتر از توان بوده و قابل قبول است.

بازرس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: تأکید ما به مبلغان این بوده است که اقامه نماز جماعت در سه وعده را حتماً داشته باشند و همواره در مواکب حضور داشته باشند تا پاسخگوی پرسش‌های شرعی و اعتقادی زائران باشند.

انتهای پیام
captcha