راهپیمایی اربعین؛ معرف قیام امام حسین(ع) به جهانیان
کد خبر: 3850893
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
سیدحسن نصرالله تأکید کرد:

راهپیمایی اربعین؛ معرف قیام امام حسین(ع) به جهانیان

گروه بین‌الملل ــ سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در سخنرانی خود در پایان راهپیمایی اربعین در شهر بعلبک در منطقه «مقام سیده خوله» تأکید کرد: این راهپیمایی بار دیگر حسین(ع) را به جهانیان معرفی می‌کند.

راهپیمایی اربعین؛ معرف قیام امام حسین (ع) به جهانیانبه گزارش ایکنا؛ به نقل از المنار، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز، شنبه، 27 مهرماه، مصادف با اربعین حسینی در پایان راهپیمایی اربعین در شهر بعلبک لبنان در منطقه «مقام سیده خوله» سخنرانی کرد.  

وی در ابتدا به ماجرای عبور کاروان اسرای کربلا از منطقه مذکور اشاره کرد و گفت: بعلبک یکی از مسیرهای عبور کاروان اسرای عاشورا بود و اکنون در جایی هستیم که کاروان حضرت زینب(س) از آنجا عبور کرد.

نصرالله در ادامه با اشاره به عظمت قیام امام حسین(ع) و راهپیمایی‌های اربعین گفت: این مراسم هیچ مشابهی در جهان ندارد و بسیاری از سرتاسر جهان حتی از اروپا و آمریکا خود را به کربلا می‌رسانند. این راهپیمایی بار دیگر امام حسین(ع) را به جهانیان معرفی می‌کند. خیلی‌ها سؤال می‌کنند این حسین کیست و این عشق و محبت چیست که با گذشت زمان همچنان انسان‌ها را به سوی خود جذب می‌کند.

وی افزود: بعضی از مسئولان در لبنان در وضعیت کنونی از پذیرفتن مسئولیتشان سر باز می‌زنند. در حالی که وضعیت کنونی لبنان حاصل مسائلی است که طی سال‌های گذشته رخ داده و روی هم انباشته شده است و همه مسئولان از 30 سال گذشته تاکنون در به وجود آمدن این وضعیت مسئول هستند و هیچ کس حق ندارد از زیر بار مسئولیتش طفره برود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: در حال حاضر، لبنان در معرض 2 خطر قرار دارد؛ خطر نخست سقوط اقتصادی و خطر دوم اعتراضات مردمی است و ما می‌توانیم بدون برانگیختن خشم و اعتراض مردم از سقوط اقتصادی جلوگیری کنیم.

وی گفت: لبنان کشور فقیری نیست، بلکه آنچه ما در این برهه نیاز داریم، مدیریت صحیح و ارائه راهکارهای درست و کاربردی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان بر حمایت از کشور و ملت لبنان تأکید کرد و گفت: ما در حزب‌الله از کشور و حمایت از ملت خودمان دست برنخواهیم داشت و اجازه نخواهیم داد که کشور غرق شود یا به سمت نابودی سوق داده شود. افق‌های گسترده و گام‌های بزرگی است که می‌تواند کشور را از بحران خارج کند.‎

وی تصریح کرد: باید با همکاری یکدیگر از این مرحله عبور کنیم. آنچه در دو روز گذشته رخ داد، لبنان را وارد مرحله جدیدی می‌کند. مهم‌ترین پیام اعتراضات مردمی اخیر (در دو روز گذشته) این بود که آنها مالیات‌ها و هزینه‌های جدید را نمی‌پدیرند و توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.

نصرالله تأکید کرد: مالیات‌ها و هزینه‌های جدید، فقط به طبقه فقرا فشار می‌آورد و به طبقات بالاتر آسیبی نمی‌رساند. ما با همکاری با یکدیگر می‌توانیم از این وضعیت رها شویم.

دبیرکل حزب الله لبنان، خطاب به اعتراض‌کنندگان اظهار کرد: قطعا صدای اعتراض شما و پیامتان به گوش مسئولین رسیده است و در چند ساعت آینده، واتساپ نیز مجددا فعال می‌شود.
وی همچنین خطاب به مردم لبنان گفت: اهمیت حرکت شما در این بود که هیچ حزب یا گروه خارجی در آن دست نداشت و ما برای تصمیم شما در برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز احترام قائلیم؛
بین مردم لبنان و دولت، شکاف بسیاری است و مردم به دولت اعتماد ندارند، اما ما از کناره‌گیری دولت نیز حمایت نمی‌کنیم؛ زیرا اگر دولت کنونی کناره‌گیری کند معلوم نیست که تا یک یا دو سال آینده دولت جدید بتواند تشکیل شود و مشکل هم در دولت نیست، بلکه در روشی است که دولت در پیش گرفته است و اگر دولت کنونی نتواند مشکلات را حل کند، دولت بعدی هم این کار را نمی‌تواند انجام دهد.

نصرالله در پایان سخنانش گفت: در وضعیت کنونی همه مسئولین دولت باید با یکدیگر همکاری داشته باشند و هر کسی که از زیر بار مسئولیت‌هایش طفره می‌رود باید محاکمه شود.

 

انتهای پیام
captcha