راهبرد اربعین حسینی تکمیل حماسه عاشورا است
کد خبر: 3850982
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴

راهبرد اربعین حسینی تکمیل حماسه عاشورا است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه راهبرد اربعین حسینی تکمیل حماسه عاشوراست، گفت: خداوند متعال خیر هر کسی را بخواهد حب و محبت و مودت و زیارت امام حسین(ع) را در قلب او می‌اندازد و هرکس که خداوند بخواهد خیر به آن نرسد در این صورت بغض زیارت امام حسین(ع) را به قلب آن افراد می‌اندازد.

اربعین حسینی تکمیل حماسه عاشوراست

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، عصر روز شنبه، 27 مهرماه در آیین افتتاح مسجد جامع روستای ینگجه عجب‌شیر، با بیان اینکه، راهبرد اربعین حسینی تکمیل حماسه عاشوراست، گفت: خداوند متعال خیر هر کسی را بخواهد حب و محبت و مودت و زیارت امام حسین(ع) را در قلب او می‌اندازد و هرکس که خداوند بخواهد خیر به آن نرسد در این صورت بغض زیارت امام حسین(ع) را به قلب آن افراد می‌اندازد.

وی به مقطع چهارگانه در اسلام اشاره کرد و افزود: اولین مقطع، مقطع بعثت در واقع تولد اسلام و دومین مقطع غدیر که تکامل اسلام است وسومین مقطع عاشورا که حفظ اسلام و آن را بیمه کرده ومقطع آخر مقطع ظهور که جهانی شدن اسلام است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: اگر مقطع عاشورا نبود مقاطع دیگر معلوم نبود حفظ شوند.

وی ادامه داد: مقطع عاشورا مقطع بسیار مهم و دو حماسه‌ای است و یکی لشکر مردانه به فرماندهی حضرت عباس(ع) ولشکر زنانه به فرماندهی حضرت زینب (س)بود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به اینکه نهضت عاشورا دو مرحله بود، افزود: مرحله اول شهادت در روزعاشورا که امام حسین(ع) و یارانشان در این روز به شهادت رسیدند و مرحله دیگر پیام رسانی که ازمسئله خود شهادت مهم‌تر بود و حضرت زینب(س) در پیام‌رسانی عاشورا نقش مهمی داشت و امروز روز اربعین تکمیل حماسه عاشورا است.

یادآوری می‌شود که مسجد جامع روستای ینگجه عجب‌شیر، با هفت میلیارد ريال هزینه از محل كمك‌های مردمی در زیربنای 450 مترمربع ساخته شده است.

انتهای پیام
captcha