موکبی خاص برای زائران کوچک اربعین
کد خبر: 3851241
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
جمالی عنوان کرد:

موکبی خاص برای زائران کوچک اربعین

گروه فرهنگی - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: کاروان پیک امید کانون با بیش از ۷۰ مربی داوطلب در مهران برنامه اجرا کرد.

موکبی خاص برای زائران کوچک اربعین
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری ایلام، مهدی جمالی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام امروز 28 مهر ماه اظهار کرد: اربعین امسال در پایانه مرزی مهران،  موکب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان «موکب بچه‌های اربعین» تماشاخانه و تریلی تئاتر سیار در قالب کاروان پیک امید، در نقطه صفر مرزی مهران مستقر شد و با برنامه‌های متنوع فرهنگی،ادبی ،هنری و بخش‌های فیلم،کلیپ،نمایش،گفتگو با کودکان،مداحی،غرفه‌های مختلف نقاشی،سفال،کاردستی برای کودکان زائر فعال بود.
وی با بیان اینکه در این کاروان بیش از ۷۰ مربی از استان های مختلف  کشور به صورت داوطلبانه حضور داشتند، تصریح کرد: دومین تماشاخانه سیار کانون با امکانات صوتی و تصویری و دارابودن سینمای سیار و یک صحنه‌ی اجرای نمایش به‌واقع یک مرکز فرهنگی هنری کانون است که به‌صورت سیار فعالیت می‌کند.
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  هدف از راه‌اندازی کاروان‌های پیک امید را خدمت‌رسانی به مراکز کم‌برخوردار عنوان کرد و گفت: حرکت دارای دو بخش ملی و استانی است که بخش استانی آن، شامل مناطقی می‌شود که امکان حضور مراکز سیار کانون در آن‌ها وجود ندارد بدین ترتیب استان‌ها شناسایی می‌شوند و به صورت ماهیانه واحدهای خودشان را اعزام می‌کنند.
 جمالی تصریح کرد: کاروان پیک امید در مرز مهران خدمات فرهنگی هنری خود را به راه‌پیمایان اربعین حسینی - به‌ویژه کودکان و نوجوانان - با قومیت‌ها، زبان‌ها و گویش‌های مختلف ارایه خواهد کرد.
انتهای پیام
captcha