برنامه‌های قرآنی با محوریت قرائت، حفظ و معارف قرآن و حدیث اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام سید احمد مشرف مدیر مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س)، با اشاره به فعالیت‌های مرکز قرآن و حدیث، اظهار کرد: فعالیت‌های این مرکز در سه گروه‌ آموزشی علوم و فنون قرائت، حفظ قرآن و حدیث و معارف قرآن و حدیث برای برادران و خواهران برگزار می‌شود.
وی افزود: در گروه علوم و فنون قرائت کلاس‌های صحت قرائت، روخوانی و روانخوانی، تجوید و صوت و لحن شامل ترتیل و تحقیق برگزار می‌شود.
مدیر مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان این‌که در گروه حفظ قرآن و حدیث نیز کلاس‌های حفظ قرآن و حفظ نهج‌البلاغه برای برادران و خواهران برگزار می‌شود، ادامه داد: برنامه حفظ قرآن مرکز نوآوری‌هایی داشته که موجب شده الگویی برای دیگر مراکز قرآنی باشد.
وی یادآور شد: در گروه حفظ قرآن و حدیث، برنامه حفظ ۴۰ حدیث را نیز در دستور کار داریم که در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام مشرف با اشاره به این‌که در سومین گروه آموزشی مرکز با عنوان گروه معارف قرآن و حدیث نیز دوره‌هایی ناظر به تبیین معارف قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود، یادآوری کرد: این دوره‌ها شامل معارف قرآنی، معارف حدیثی، معارف امام‌شناسی، معارف اعتقادی، معارف اخلاقی و معارف تربیتی است.
وی گفت: آموزش‌های مرکز قرآن و حدیث برای عموم زائران برادر و خواهر در گروه‌های مختلف سنی از دوم ابتدایی تا سنین بزرگسالی در نظر گرفته شده و از ساعت ۸ تا ۹ شب در شبستان نجمه‌خاتون (س) حرم مطهر و مرکز قرآن و حدیث شعبه شهدا در ابتدای خیابان صفائیه قم انجام می‌شود.