افزایش اعتماد عمومی؛ عامل ارتقای مشارکت سیاسی
کد خبر: 3851423
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

افزایش اعتماد عمومی؛ عامل ارتقای مشارکت سیاسی

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه مجریان انتخابات این اعتماد را به مردم بدهند که امانت‌دار رأی آن‌ها هستند، افزود: افزایش اعتماد عمومی از مهم‌ترین عوامل ارتقای مشارکت سیاسی است که باید مورد توجه ویژه فرمانداران قرار گیرد.

مجریان انتخابات، امانت‌دار رای مردم هستند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی، دیروز، ۲۸ مهر، در سمینار فرمانداران استان با اشاره به پیش‌رو بودن برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای‌اسلامی در سال‌جاری، اظهار کرد: زمینه‌سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات سرلوحه فعالیت مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات در استان باشد.

وی افزود: این اطمینان باید در مردم حاصل شود که مجریان انتخابات، امانت‌دار رأی آن‌ها هستند و افزایش اعتماد عمومی از مهم‌ترین عوامل ارتقای مشارکت سیاسی است.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود بر لزوم نظارت مستمر و دقیق فعالیت‌های تبلیغاتی تأکید و ادامه داد: تمام فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها باید در چهارچوب قانون باشد و تخطی از این امر تخلف محسوب می‌شود که برخورد جدی خواهیم کرد.

این مقام مسئول استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ نامزدهای انتخاباتی را ممنوع عنوان و اظهار کرد: الزامیست که فرمانداران در شهرستان‌ها به این موضوع نظارت جدی داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف، بدون شک با متخلفان برخورد خواهد شد.

شهریاری افزود: شاخص‌های توسعه در استان علی‌رغم تمامی مسائل و مشکلات رو به بهبود بوده و آذربایجان‌غربی در پاییز و زمستان سال گذشته رتبه دوم و در بهار و تابستان سال‌جاری رتبه نخست کشور در شاخص بهبود فضای کسب و کار را کسب کرده است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر کاهش نرخ بیکاری در استان گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، آذربایجان‌غربی در تابستان سال‌جاری بیشترین کاهش نرخ بیکاری در میان تمام استان‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
captcha