همایش کتابت «رحمت للعالمین» در تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 3851688
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

همایش کتابت «رحمت للعالمین» در تبریز برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری تبریز گفت: همزمان با آخرین روزهای ماه صفر و در آستانه رحلت پیامبر(ص)، همایش خوشنویسی کتابت «رحمت للعالمین» با حضور هنرمندان تبریزی برگزار می‌شود.

همایش خوشنویسی کتابت «رحمت اللعالمین» در تبریز برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام حسین قدوسی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز امروز، 30 مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با آخرین روزهای ماه صفر و در آستانه رحلت پیامبر اکرم‌(ص)، همایش خوشنویسی کتابت «رحمت للعالمین» با حضور هنرمندان تبریزی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش هنرمندان برای عرض ارادت به محضر حضرت محمد(ص) و نشان دادن همراهی هنر با این ایام سوگواری، اقدام به کتابت آیات، روایات، احادیث و مناقب آن حضرت می‌کنند.

حجت‌الاسلام قدوسی، اظهار کرد: در این همایش خوشنویسان و هنرمندان این حوزه همچنین اقدام به آفرینش آثاری مرتبط با پیامبر اکرم‌(ص)، برگرفته از گنجینه غنی حدیث و کلام‌الله مجید می‌پردازند و مجموعه‌ای ارزشمند از آثار خود را برای بازدید مردم و علاقه‌مندان به هنر و ائمه اطهار‌‌(ع) به نمایش می‌گذارند.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری تبریز با بیان اینکه این شهر خاستگاه خط نستعلیق و زادگاه میرعلی تبریزی است، گفت: این شهر جایگاه ویژه‌ای در هنر خوشنویسی و تاریخ تشیع در جهان اسلام دارد و این همایش نمودی از حضور هنر با خلق آثار بدیع و اثربخش در معنویت است.

حجت‌الاسلام قدوسی، ادامه داد: این همایش با مشارکت سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری و انجمن خوشنویسان تبریز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند نام و شماره تلفن خود را به شماره همراه ۰۹۹۰۹۹۹۱۴۱۶ و یا حساب کاربری تلگرام @tabrizkhat ارسال کنند.

وی گفت: همایش کتابت خوشنویسی رحمت للعالمین روز پنجشنبه، ۲ آبان ساعت ۱۶ با حضور هنرمندان و مسئولان استانی در محل گالری هنرمندان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha