وجود ۴۴۱ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3851918
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

وجود ۴۴۱ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در زندان‌های استان زندانی هستند، گفت: در شش ماه گذشته توانستیم ۲۵۰ نفر از زندانیان را که یک نفر از آن‌ها نیز بانو بود، از زندان آزاد کنیم.

وجود 441 زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان‌شرقیرسول تقی‌پور، مدیر عامل ستاد دیه استان در بازدید از غرفه ایکنا در حاشیه دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به عملیاتی شدن سنت حسنه اهدای بخشی از هزینه ضیافت‌ها و احسان‌ها توسط خانواده‌های مرحومان به‌منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در تبریز گفت: امیدوارم این سنت حسنه به کل استان‌ها تسری پیدا کند.

وی افزود: ۲۱۴ خانواده در راستای اجرای این سنت حسنه به ستاد دیه مراجعه کرده و بخشی از این کمک‌های مردمی باعث آزاد شدن ۱۳۱ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در طول یک و نیم سال گذشته شده است.

تقی‌پور، با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در زندان‌های استان زندانی هستند، گفت: در شش ماه گذشته توانستیم ۲۵۰ نفر از زندانیان را که یک نفر از آن‌ها نیز بانو بود، از زندان آزاد کنیم.

مدیر عامل ستاد دیه آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: این افراد با کمک ویژه ستاد دیه به مبلغ دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به‌صورت بلاعوض و اعطای تسهیلات چهار درصد به مبلغ دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد زندانیان جرایم غیرعمد محکومان مالی هستند، گفت: حدود ۱۵ درصد زندانیان جرایم غیرعمد، زندانیان مهریه و نفقه، پنج درصد شامل زندانیان حوادث کارگاهی، صنعتی، ساختمانی و قتل شبه عمد و یک درصد نیز زندانیان تصادفات رانندگی هستند.

مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به حرکت ابتکاری دیگر این ستاد مبنی بر دعوت از سرپرستان و مداحان بیش از 100 هیئت حسینی در تبریز به‌منظور فراهم کردن زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، گفت: هیئت ولیة‌الله تبریز از جمله هیئت‌هایی است که به‌منظور آزادسازی ۷۲ زندانی به یاد شهدای کربلا اعلام آمادگی کرده و تاکنون زمینه آزادسازی ۲۲ زندانی را فراهم کرده و در تلاش است در طول سال جاری به این وعده عمل کند.

وی بیان کرد: هیئت پابوسان امام رضا‌(ع)، موکب زنجیرزنان حضرت علی اصغر‌(ع)، انصارالحسین تبریز، المهدی، جان‌نثاران و تبریز نیز از دیگر هیئت‌هایی هستند که به‌منظور مشارکت در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام
captcha