۲۰ هزار مددجو به جمعیت کمیته امداد آذربایجان‌شرقی اضافه شد
کد خبر: 3852060
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

۲۰ هزار مددجو به جمعیت کمیته امداد آذربایجان‌شرقی اضافه شد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی، گفت: تکانه‌های شدید اقتصادی سبب شده ۲۰ هزار خانوار جدید به جمعیت مددجویی استان اضافه شوند.

۲۰ هزار خانوار جدید به جمعیت مددجویی آذربایجان شرقی اضافه شدندمحمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، در بازدید از غرفه ایکنا در حاشیه دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه تبریز، شبستر و بستان‌آباد نسبت به سرانه جمعیتی کمترین افراد تحت پوشش را دارند، اظهار کرد: شهرستان‌های خاروانا، هوراند، خداآفرین و کلیبر، بیشترین جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه شیوه‌های مبارزه با فقر، متفاوت از گذشته است، گفت: در گذشته تفکر بر این بود که به منظور مبارزه با فقر باید آذوقه در اختیار افراد تحت پوشش قرار داد، از این رو استقبال خانواده‌ها نیز از اشتغال و فعالیت‌های معطوف به اشتغال کم بود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه امروزه تفکر غالب متکی بر خود کفا کردن مددجویان کمیته امداد است، بیان کرد: توان کار کردن افرادی که وارد کمیته امداد می‌شوند، احصا شده است و بر این اساس ۱۳ هزار خانواده توان کار کردن دارند که بخش عمده‌ای از آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه خانم‌ها بافت عمده مددجویان استان را تشکیل می‌دهند، گفت: این بانوان شامل خانم‌های همسر متوفی و متعلقه بوده که عمدتاً جوان و تحصیلکرده هستند.

کلامی بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌ها تمامی ۱۳ هزار خانواده‌ تحت پوشش در طول دو سال، شاغل می‌شوند.

انتهای پیام
captcha