ویژه‌برنامه‌های حرم رضوی به‌مناسبت شهادت امام رضا(ع)
کد خبر: 3852867
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴

ویژه‌برنامه‌های حرم رضوی به‌مناسبت شهادت امام رضا(ع)

گروه اجتماعی ــ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، به تشریح برنامه‌های حرم مطهر رضوی به‌مناسبت شهادت امام رضا(ع) و روز پایانی ماه صفر پرداخت.

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام رضا(ع)حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اعلام برنامه‌های روز پایانی ماه صفر اظهار کرد: در شب شهادت امام رضا(ع) دوشنبه، 6 آبان‌ماه، مراسم قدیمی خطبه‌خوانی که قدمتی بیش از 100 سال دارد برگزار می‌شود. در این مراسم که تولیت آستان قدس رضوی به سخنرانی خواهد پرداخت، از همه صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی پخش خواهد شد و خدام حرم مطهر رضوی در صحن انقلاب برنامه ویژه‌ای را برای عرض تسلیت به امام بزرگوار خود برگزار خواهند کرد.

وی عنوان کرد: برنامه ویژه دوم این شب، اجتماع بزرگ هموطنان آذری‌زبان‌ است که از ساعت 20 آغاز خواهد شد و نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی در این مراسم حضور خواهند داشت و از سخنرانی عاملی و مرثیه‌سرایی مداحان آذری زبان از جمله مهدی لیثی، بهزاد حسنی، ولی‌الله کلامی زنجانی، محمدرضا شریف‌زاده و شهروز اردبیلی استفاده خواهیم کرد و آقای نریمانی مراسم را به پایان خواهند برد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: در شب شهادت امام رضا(ع) پایان‌بخش برنامه‌ها، محفل قرآنی است که به همین مناسبت از ساعت 22:30 در رواق امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در روز شهادت امام رضا(ع) 7 آبان‌ماه نیز دو برنامه ویژه تدارک دیده شده که برنامه نخست تحت عنوان اجتماع بانوان مشهد در رواق حضرت زهرا(س) است که با مداحی اساتید و فضلای بانو دنبال خواهد شد.

شریعتی‌نژاد اضافه کرد: دومین برنامه این روز نیز اجتماع عزاداران رضوی است که در صحن جامع رضوی با حضور افرادی چون میثم مطیعی، علیرضا اسفندیاری و حسین طاهری برگزار می‌شود. برنامه بسیار ویژه‌ای نیز در صبح شهادت امام رضا(ع) از ساعت 9 صبح در رواق امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد که در این برنامه آیت‌الله علم‌الهدی به بیان شهادت‌نامه امام رضا(ع) خواهد پرداخت، البته گفتنی است که این مراسم تا نماز ظهر و عصر نیز ادامه خواهد داشت.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: پایان برنامه‌های روز شهادت امام رضا(رع) نیز به آیین شام غریبان امام رضا(ع) ختم می‌شود که در این برنامه خدام حرم مطهر رضوی از چهارراه شهدا به همراه عده‌ای از مردم شمع به دست به سمت صحن انقلاب راهی می‌شوند که در پایان این پیاده‌روی نیز تولیت آستان قدس رضوی در صحن انقلاب به ایراد سخرانی می‌پردازد. همزمان با این برنامه نیز مراسم دیگری هم در رواق امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha