تخریب 400 واحد مسکونی/تاکنون 5 نفر فوت شده‌اند
کد خبر: 3855411
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

تخریب 400 واحد مسکونی/تاکنون 5 نفر فوت شده‌اند

گروه اجتماعی - مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی، از تخریب 400 واحد مسکونی در چندین روستای شهرستان میانه خبر داد و گفت: متاسفانه این حادثه پنج فوتی و 12 مصدوم بستری شده برجای گذاشته است و مابقی مصدومان که از رعب وحشت دچار مصدومیت شده‌اند، سرپایی درمان شدند.

تخریب 400 واحد مسکونی/تاکنون 5 نفر فوت شده‌اند

محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از تخریب 400 واحد مسکونی در چندین روستای شهرستان میانه خبر داد و گفت: متاسفانه این حادثه پنج فوتی و 12 مصدوم بستری شده برجای گذاشته است و مابقی مصدومان که از رعب وحشت دچار مصدومیت شده‌اند، سرپایی درمان شدند.

وی با بیان اینکه 30 واحد مسکونی در روستای ورنکش 100 درصد تخریب شده است، اظهار کرد: ۳۷۰ واحد مسکونی در سایر روستاهای بخش مرکزی، کندوان و کاغذ کنان میانه، پنج الی ۷۰ درصد تخریب شده‌اند.

هنربر، اضافه کرد: تمامی کارگروه‌ها به ویژه نیروهای انتظامی، نیروهای عملیاتی، بسیج و ارتش برای امداد رسانی در محل حضور دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی متذکر شد: هم اکنون به همراه استاندار آذربایجان شرقی و برخی مدیران اجرایی اجرایی در روستای ورنکش حضور داریم و اقدامات لازم برای اسکان اضطراری زلزله زدگان در روستای ورنکش و توزیع بسته‌های ۷۲ ساعته تغذیه انجام شده است.

وی اظهار کرد: آقای روحانی رئیس جمهور و آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در تماس با استاندار آذربایجان شرقی دستورات لازم را برای امدادرسانی به بکارگیری تمام امکانات در خصوص اسکان موقت زلزله زدگان اعلام کردند.

هنربر، همچنین در خصوص اسکتن موقت زلزله زدگان گفت: طی هماهنگی های صورت گرفته قرار شد کانکس های موجود در شهرستان میانه برای اسکان منتقل شود و طی هماهنگی با تهران نیز مقرر شد کانکس‌های مورد نیاز توسط بنیاد مسکن به شهرستان میانه ارسال شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی، در خصوص ارسال کمک‌های مردمی نیز اظهار کرد: ساعات پیش جلسه ستاد بحران تشکیل شد و مقرر شد تمامی کمک ها از طریق هلال احمر صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha