لزوم بسیج امکانات برای کمک به زلزله زدگان/ هفته وحدت توطئه‌های استکبار را کم اثر می‌کند
کد خبر: 3855439
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱

لزوم بسیج امکانات برای کمک به زلزله زدگان/ هفته وحدت توطئه‌های استکبار را کم اثر می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، بر ضروت بسیج همه امکانات استان برای امدادرسانی به زلزله زدگان میانه تاکید کرد و گفت: امیدواریم مسئولان ذیربط به نحو احسن به وظایف خود عمل کنند.

لزوم بسیج امکانات برای کمک به زلزله زدگان/ هفته وحدت توطئه‌های استکبار را کم اثر می کندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی،حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آلهاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 17 آبان‌ماه در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز، با تسلیت به خانواده های جانباختگان حادثه زلزله شهرستان میانه گفت: دستگاه‌های خدمات رسان با بسیج همه امکانات در پیگیری نیازهای مردم حادثه دیده اهتمام ویژه داشته باشند و در صورت نیاز به کمک های مردمی، پایگاه های جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی را فعال کنند.

وی با اشاره به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران و بدعهدی‌های کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات خود ادامه داد: ایران با گازدهی به سانتریفیوژهای تاسیسات هسته ای فردو گام چهارم کاهش تعهدات خود را عملیاتی کرده است.

خطیب نماز جمعه تبریز به حواشی فوتبال تیم های تراکتور و استقلال اشاره کرد و گفت: نباید تخلف چند نفر در میان چندین هزار نفر را به کل ملت آذربایجان تعمیم داد چرا که اهالی این منطقه از ایران اسلامی در دورانهای مختلف هوشیاری و بصیرت خود را نشان داده اند و اجازه تفرقه افکنی را به دشمنان نداده اند و نخواهند داد.

وی تاکید کرد: دشمنان بدانند مردم آذربایجان وفادار به نظام و انقلابند و پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی آماده ایثار ، فداکاری و جانبازی هستند.

امام جمعه تبریز در طرح تذکر انتخاباتی به نامزد های احتمالی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نماینده مجلس باید انتقاد پذیر باشد و برای انجام تکلیف الهی در مجلس حضور یابد و تنها برای اجرای تکلیف الهی و خدمت به اسلام و مردم وکیل مجلس شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سفر پرخیر و برکت رئیس دستگاه قضا به استان گفت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بعد از این سفر، دستور رسیدگی به پرونده سانحه قطار تبریز _ مشهد را صادر کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اعظم محمد مصطفی (ص)، گفت: حضرت امام حسن عسکری وحدت امت اسلامی را راهبرد اساسی در این نهضت معرفی کرده‌اند و رهبر معظم انقلاب هم در تبیین اسلام ناب محمدی مقوله وحدت را شناسه بنیادی دانسته‌اند.

وی یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ابتکارات امام راحل را بنیان نهادن 12 تا 17 ربیع الاول به عنوان هفته وحدت دانست و گفت: هفته وحدت به عنوان یک ابتکار سرنوشت ساز است که توطئه‌های استکبار را کم اثر و اتحاد را به گفتمان غالب و رایج در بین مسلمانان جهان تبدیل کرده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در شرایط حساس کنونی وحدت مسلمان بر پنج پایه استوار است افزود: تعیین اصول و محورهای مشترک وحدت مانند، پیامبر اکرم، قرآن مجید، پافشاری منطقی بر اصول در مذهب توسط پیروان مذاهب و فضای گفتگوی سازنده و آزاد اندیشانه موجب تضعیف جبهه باطل خواهد شد.

وی تحمل اندیشه‌های مخالف، تقویت تعامل بین علما و دانشمندان و آشنایی باترفند های بدخواهان، شناخت عمیق از توطئه های دشمنان و داشتن بصیرت و زمان شناسی و شناسایی وجوه مشترک وحدت بین مسلمانان را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام آل هاشم اضافه کرد: وحدت مسلمانان دست دشمنان را از منابع و منافع مالی مسلمانان کوتاه می کند.

انتهای پیام
captcha