۲۷۰۰ خانه در مناطق زلزله‌زده احداث یا تعمیر می‌شود
کد خبر: 3855850
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

۲۷۰۰ خانه در مناطق زلزله‌زده احداث یا تعمیر می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بر اساس برآوردهای نخستین، حدود هزار و ۷۰۰ خانه در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی ساخته و هزار واحد نیز بازسازی می‌شود.

۲۷۰۰ خانه در مناطق زلزله‌زده احداث یا تعمیر می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شنبه شب، 18 آبان‌ماه در نشست ستاد بحران آذربایجان‌شرقی، گفت: بر اساس برآوردهای نخستین، حدود یک هزار و ۷۰۰ خانه در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی ساخته و یک هزار واحد نیز بازسازی می‌شود.

وی افزود: اینکه برخی از زلزله‌زدگان و روستاییان آسیب‌دیده در شهرستان‌های میانه و سراب احساس کنند در ارائه تسهیلات ساخت و مرمت مسکن و واحدهای دامی از قلم بیافتند درست نیست، زیرا به تمام آن‌ها اطمینان می‌دهم به هر میزان که خسارت دیده‌اند پس از فهرست‌برداری ارزیاب‌ها، تسهیلات مورد نظر پرداخت خواهد شد.

تابش با بیان اینکه ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای شهری و ۴۰ میلیون تومان برای واحدهای روستایی با سود ۴ درصد پرداخت می‌شود، اظهار کرد: ۱۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض و ۶ میلیون تومان هزینه اسکان موقت برای زلزله‌زدگان پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: علاوه بر این تسهیلات ۱۵ میلیون تومان نیز برای تهیه اسباب و اثاثیه مسکن به زلزله‌زدگان پرداخت می‌شود که ۵ میلیون تومان آن بلاعوض است.

تابش حجم بازسازی مناطق زلزله‌زده در آذربایجان شرقی را زیاد اعلام کرد و ادامه داد: در زمان کنونی اسکان موقت اولویت اول این بنیاد بوده و بنیاد مسکن در مرحله بعدی با ارائه تسهیلات به بازسازی و تعمیر مسکن زلزله‌زدگان کمک می‌کند؛ چراکه وظیفه اصلی ما مدیریت هزینه و فراهم‌سازی زمینه برای ارائه تسهیلات است.

وی به‌کارگیری کانکس برای اسکان موقت زلزله‌زدگان را شیوه‌ای منسوخ، گران و زمانبر و نحوه استقرار آن را سخت دانست و ابراز کرد: در زمان کنونی امکان تأمین کانکس برای زلزله‌زدگان وجود ندارد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای حل این مشکل، اسکان استیجاری زلزله‌زدگان در اماکن مسکونی سالم و مستحکم را پیشنهاد کرد و گفت: با این روش می‌توان با استفاده از مسکن‌های روستایی و انعقاد قرارداد با بنیاد مسکن مشکل اسکان زلزله‌زدگان را حل کرد.

انتهای پیام
captcha