موزه مکاتب هنری تبریز راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3856128
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

موزه مکاتب هنری تبریز راه‌اندازی می‌شود

گروه فرهنگی ــ موزه مکاتب هنری تبریز با همکاری ادارات کل ارشاد و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تأسیس و راه‌اندازی می‌شود.

موزه مکاتب هنری تبریز راه‌اندازی می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی استان، موزه «مکاتب هنری تبریز» در «خانه حریری» که از خانه‌های قدیمی و تاریخی تبریز است، با هدف معرفی، توسعه و تقویت داشته‌های هنری مکتب تبریز در رشته‌های گوناگون ایجاد می‌شود.

محمدمحمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز، 21 آبان‌ماه در نشست مشترک با میراث فرهنگی استان با ابراز خرسندی از ایجاد این موزه، اظهار کرد: تبریز به لحاظ ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیار غنی است و جای خالی چنین موزه‌ای در استان بسیار خالی است.

وی با اشاره به آمادگی اداره‌کل ارشاد استان در راستای تقویت محتوایی این موزه، افزود: مستندات بسیار ارزشمندی از جمله اسناد و مدارکی مربوط به مکاتب هنری تبریز وجود دارد که برای ایجاد این موزه در اختیار اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار خواهد گرفت.

محمدپور اضافه کرد: ایجاد این موزه گامی شایسته در راستای ارج نهادن به مکتب‌های هنری فاخر تبریز است و به‌طور قطع پس از ایجاد، باید به مرور تقویت و تکمیل شود.

مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه خانه حریری بعد از طی مراحل قانونی واگذاری به بخش خصوصی در قالب موزه مکاتب هنری تبریز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، بیان کرد: پیرو کاربری تعیین شده برای این خانه، طرح محتوایی این موزه توسط مشاور آماده و مقرر شده تا این مجموعه، محتوایی از مکاتب هنری اصیل تبریز مانند نقاشی، خط، موسیقی، نگارگری داشته باشد.

وی افزود: با عنایت به تصویب کمیته تعیین کاربری بناهای تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر ایجاد موزه مکاتب هنری تبریز در خانه حریری، با اتمام مرمت و ساماندهی این خانه شرایط برای ایجاد این موزه مهیا شده است.

آبدار‌ اظهار کرد: مشاوره برای طرح محتوایی موزه و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در مجموعه فرهنگی باغ کمال تشکیل شده و نقطه نظرات برای هرچه فاخرتر بودن این موزه تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حمایت از تأسیس موزه‌های خصوصی، این موزه با استفاده کامل از ظرفیت بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود و در این راستا جلسات متعددی در خصوص اخذ نکته نظرات صاحب‌نظران و هنرمندان برگزار و در اجرا و راه‌اندازی موزه لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام
captcha