اجرای طرح توانمند‌سازی زنان سرپرست خانوار در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3856461
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

اجرای طرح توانمند‌سازی زنان سرپرست خانوار در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که با همکاری سازمان تجاری‌سازی جهاد دانشگاهی انجام می‌شود، گفت: این طرح بر مبنای الگوهای نوین اشتغال است.

اجرای طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان، دوشنبه شب، 20 آبان‌ماه در نشست تخصصی بانوان فرهیخته، مدیران زن و کارآفرین استان، با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که با همکاری سازمان تجاری‌سازی جهاد دانشگاهی انجام می‌شود، گفت: این طرح، طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با الگوهای نوین اشتغال است.

وی گفت: این طرح شامل چهار فاز است، شناسایی زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش هیچ سازمان حمایت‌گری نیستند، همچنین شناسایی بانوان مجردی که بالای 45 سال دارند و از جایی مستمری دریافت نمی‌کنند، از جمله فازهای این طرح هستند.

محسنی افزود: براساس این طرح آموزش‌های لازم برای توانمندسازی در حوزه اشتغال بانوان ارائه می‌شود تا با تولید محصول و اتصال به بازار به اشتغال پایدار برسند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، با بیان این‌که سهم استان در فاز اول طرح، توانمندسازی ۳۱۰ زن سرپرست خانوار است، گفت: براساس فاز اول طرح، افرادی که حائز شرایط ورود به طرح بودند، شناسایی شده‌اند، از سازمان‌های مختلف نیز برای معرفی زنان سرپرست خانوار کمک گرفتیم و براساس آن تاکنون سه هزار نفر به ما معرفی شده است.

وی با بیان این‌که تاکنون 1800 نفر از آموزش و پرورش در طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به ما معرفی شده است، افزود: 110 نفر نیز از سازمان امور زندان‌ها به ما معرفی شده است، همچنین بالای دو هزار تماس تلفنی برای ارزیابی اولیه و ورود افراد به طرح انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان این‌که برای پشتیبان‌گیری با اصناف همکاری می‌کنیم، گفت: از مدیرکل امور بانوان استاندار آذربایجان شرقی نیز خواستار معرفی سازمان‌های مختلف جهت معرفی پشتیبان‌ها هستیم تا هر چه سریع‌تر این طرح را پیش ببریم.

وی با بیان این‌که تاکنون سه هزار نفر برای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به ما معرفی شده است، گفت: استعلام فهرست زنان، شناسایی پیش‌ران‌ها، دریافت و پایش فهرست زنان، استعداد‌سنجی متقاضیان و غیره از جمله اقدامات انجام شده برای اجرای این طرح است.

انتهای پیام
captcha