نیازهای اولیه زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی تأمین می‌شود
کد خبر: 3856463
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

نیازهای اولیه زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی تأمین می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، با اشاره به فرارسیدن فصل سرما گفت: دولت با همت مردم و خیرین اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا خانواده‌های ساکن در مناطق روستایی زلزله‌زده سامان یابند.

نیازهای اولیه زلزله زدگان آذربایجان‌شرقی تامین می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده روز دوشنبه، 20 آبان‌ماه در بازدید از روستای زلزله‌زده‌ تیرشاب سراب، با بیان این‌که به‌عنوان نماینده‌ دولت برای بررسی اقدامات انجام شده در مناطق زلزله‌زده‌ آذربایجان شرقی، حضور یافته‌ام، گفت: وقوع زلزله‌ در منطقه سراب و میانه، خسارت‌های جانی و مالی زیادی به هم وطنان وارد کرده است.

وی با بیان این‌که دولت از همان ابتدا وارد عمل شد، گفت: از ابتدای حادثه مقامات محلی و نیروهای امدادی برای کمک‌رسانی در منطقه حاضر بودند و بلافاصله اقدامات ضروری برای کمک انجام شد.

ابتکار بیان کرد: دیروز دولت مصوباتی برای تأمین تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای منازل کسانی که به‌طور کامل تخریب شده و در بخش کشاورزی خسارت دیدند، تعیین کرد و خوشبختانه دولت بسیار سریع وارد عمل شد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: اقداماتی مانند تأمین چادر تا حد زیادی در مناطق زلزله‌زده انجام شده و همچنان در حال اجراست. آواربرداری نیز تا حدی انجام شده ولی مقداری زمان می‌برد، تدابیر اولیه‌ جهت تأمین نیاز خانوارها، زنان و کودکان مورد بررسی قرار گرفته و تأمین می‌شود.

وی مهم‌ترین موضوع مناطق زلزله‌زده را مقاوم‌سازی خانه‌ها و مناطق مسکونی عنوان کرد و گفت: مناطق مسکونی در روستاها باید از استحکام کافی برخوردار باشند.

انتهای پیام
captcha