مکارم اخلاقی پیامبر اسلام(ص) خود یک معجزه بود
کد خبر: 3857167
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

مکارم اخلاقی پیامبر اسلام(ص) خود یک معجزه بود

گروه اجتماعی ــ نمانیده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تشریح ابعاد مختلف بعثت حضرت محمد(ص) گفت: جاذبه اخلاقی پیامبر که دشمنان را در برابر اسلام به زانوی تسلیم نشاند از عوامل ظاهری پیروزی حضرت رسول(ص) در امر بعثت بود.

مکارم اخلاق پیامبر اسلام خود یک معجزه بود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه تبریز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز روز پنجشنبه، 23 آبان‌ماه، در جلسه مکارم اخلاق و معنویت مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با تشریح ابعاد مختلف بعثت حضرت محمد(ص) اظهار کرد: جاذبه اخلاقی پیامبر که دشمنان را در برابر اسلام به زانوی تسلیم نشاند و دوستان را مجذوب پیامبر کرد از عوامل ظاهری پیروزی حضرت رسول در امر بعثت بود.

وی افزود: مکارم اخلاق و صفات عالیه انسانی پیامبر، خود یک معجزه بود و این موضوع در فتح مکه متجلی شد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: پیامبر از مجادله در سخن، پرگویی و دخالت در اموری که به ایشان مربوط نبود، دوری کرده بود و همچنین در مورد مردم هم از سه موضوع اجتناب می‌کرد، کسی را مزمت و سرزنش نمی‌کرد و لغزش‌ها و عیوب پنهانی مردم را جستجو نمی‌کرد.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته گفت: ۲۶ آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد است که نقش لشکر همیشه قهرمان ۳۱ عاشورا، آیت‌الله شهید مدنی و رهبر معظم انقلاب، بی‌همتا و ممتاز بود.

وی با اشاره به فرمان حضرت امام راحل در خصوص آزادسازی آبادان و سوسنگرد گفت: حضرت امام در دو مقطع از کلمه باید استفاده کرده‌اند که با نقش‌آفرینی، رشادت و فداکاری رزمندگان اسلام این دو شهر آزاد شد تا کلید فتح خوزستان به دست رژیم بعث نیافتد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به آغاز هفته کتاب گفت: نان و کتاب دو نماد سلامت جسم و روح انسان‌ها هستند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، بیان کرد: به گفته صاحب‌نظران دو چیز باید در کشور رایگان باشد یکی کتاب که قوام و سلامت روان مردم را تأمین می‌کند و دیگری نان است که سلامت جسم انسان را تأمین می‌کند.

انتهای پیام
captcha