اقتدار ایران اسلامی؛ در سایه حاکمیت فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3857199
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

اقتدار ایران اسلامی؛ در سایه حاکمیت فرهنگ قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: حاکمیت فرهنگ قرآنی در جانعه ما باعث شده تا کشورمان در سرتاسر دنیا با عزت و با اقتدار و عظمت باشد و مسئولان جمهوری اسلامی ایران بتوانند در قلب دشمن از عزت و حیثیت مان دفاع و اهداف مقدس نظام اسلامی را مطرح کنند.

اقتدار ایران اسلامی؛ در سایه حاکمیت فرهنگ قرآنیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی،حجتالاسلام والمسلمین سید محمد علی آلهاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 23 آبان‌ماه، در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی حراست‌های شمال غرب کشور در دانشکده داروسازی دانشگاه تبریز گفت: حاکمیت فرهنگ قرآنی در جانعه ما باعث شده تا کشورمان در سرتاسر دنیا با عزت و با اقتدار و عظمت باشد و مسئولان جمهوری اسلامی ایران بتوانند در قلب دشمن از عزت و حیثیت مان دفاع و اهداف مقدس نظام اسلامی را مطرح کنند.
وی با اشاره به اینکه همه ما وظیفه داریم علاوه بر روخوانی و حفظ قرآن، با مفاهیم آن آشنا شویم افزود: فقط حفظ قرآن به درد نمی خورد بلکه باید در قرآن تدبّر کنیم تا مقدمه‌ای برای عمل کردن به آن باشد.
امام جمعه تبریز ادامه داد: امام خمینی (ره)پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن را از مجهوریت نجات داد زیرا قرآن قبل از انقلاب تنها در مزارها خوانده می شد و امروز مقام معظم رهبری نیز به فرا گیری و قرائت و حفظ و تدبّر در قرآن اهمیت و توجه ویژه ای می دهند و سالانه چندین بار مراسم قرآنی در محضر ایشان برگزار می شود و نشانه این است که می‌خواهند این موضوع به یک فرهنگ تبدیل شود.
وی تصریح کرد: آنهایی که می‌گویند جوانان ما به مسائل انقلاب و مسائل فرهنگی بیگانه شدند بیایند و ببینند که جوانهایمان چگونه داوطلبانه و با علاقه در طول 8 سال دفاع مقدس جنگیدند چون با قرآن مانوس بودند و امروز نیز جوانان ما در همه عرصه ها حرفی برای گفتن دارند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به توطئه‌ها و ترفند های دشمنان گفت: یکی از نقشه‌های دشمنان تفرقه اندازی بین مذاهب اسلامی (اهل تشیّع و اهل تسنن )است که بسیار خطر ناک است و باید مواظب باشیم و همانگونه که دیدیم برادران اهل تسنن در زلزله اخیر آذربایجان کمک های شایسته ای کردند.

انتهای پیام
captcha