۶۷۲ سازمان مردم‌نهاد در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند
کد خبر: 3857291
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

۶۷۲ سازمان مردم‌نهاد در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی، از فعالیت ۶۷۲ سمن در سطح استان خبر داد و افزود: ۳۱۷ واحد از این سمن‌ها در حوزه امور اجتماعی فعال هستند.

۶۷۲ سازمان مردم‌نهاد در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی بدر شکوهی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، روز پنج‌شنبه، 23 آبان‌ماه در نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد استان، از فعالیت ۶۷۲ سمن در سطح استان خبر داد و افزود: ۳۱۷ واحد از این سمن‌ها در حوزه امور اجتماعی فعال هستند.

وی بیان کرد: دولت بر شتاب‌بخشی به فعالیت‌های سمن‌ها تأکید دارد که در این راستا، کیفی‌سازی فعالیت سمن‌ها در سطح استان پیگیری می‌شود.

بدرشکوهی، ادامه داد: تا پایان سال ۹۷ سمن‌های حوزه وزارت کشور در استان به ۲۵۸ واحد سازمان مردم نهاد افزایش یافته است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: پیش از انقلاب تنها ۶۰۰ سازمان حمایتی و خیریه داشتیم اما امروز این تعداد به بیش از ۲۰ هزار سازمان مردم‌نهاد رسیده است.

وی با اشاره به سابقه فعالیت‌های مردم‌نهاد در کشور گفت: مشارکت اجتماعی به شکل سنتی همواره در کشور ما وجود داشته است که می‌توان به هیئت‌های مذهبی، کانون‌های قرآنی، مراکز اسلامی با ۱۳۰ هزار تشکل اجتماعی در این عرصه اشاره کرد.

وی افزود: بعد از دهه ۸۰ در بازه زمانی هشت ساله دولت اصلاحات، بالغ بر ۱۲ هزار سمن در سطح کشور مجوز دریافت کردند و بعد از آن در حوزه سمن‌ها با رکود مواجه بودیم و از سال ۹۲ شاهد جهش بیشتری در حوزه سمن‌ها هستیم.

بدر شکوهی با اشاره به اقدامات مؤثر این اداره‌کل در حوزه سمن‌ها گفت: تمرکز بر توانمندسازی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش و میزگردهای تخصصی و انعقاد بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه با سمن‌ها از جمله شاخص‌ترین اقدامات بوده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجام شرقی با اشاره به نقش مؤثر جوانان در فعالیت‌های مردم‌نهاد گفت: از ۲۰ هزار سازمان مردم‌نهاد کشور بیش از دو هزار سازمان در حوزه جوانان فعال است و در سطح استان آذربایجان شرقی نیز با عملکرد قابل توجه مدیرکل ورزش و جوانان و معاونت فرهنگی این اداره‌کل شاهد رشد کمی و کیفی سمن‌های حوزه جوانان در سطح استان هستیم.

انتهای پیام
captcha