دولت یارانه حمایتی خانوارها را سریع اجرایی کند
کد خبر: 3857328
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

دولت یارانه حمایتی خانوارها را سریع اجرایی کند

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: دولت با تعیین تکلیف یارانه‌ها و سبد کالای بیش از ۱۸ میلیون خانوار، در خصوص مشکلات معیشتی و خدمات درمانی اقشار آسیب‌پذیر تدبیری بیندیشد و با تدبیر و مدیریت جدی، عواید حاصل از افزایش قیمت را صرف رونق اقتصادی و تولید ملی و تقویت زیرساخت‌ها کند.

دولت یارانه حمایتی خانوارها را سریع اجرایی کند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 24 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، گفت: هنگامی که بودجه سال ۹۸ در مجلس بررسی می‌شد، نمایندگان مجلس تعیین تکلیف قیمت بنزین را به دولت سپردند و دولت هم قیمت بنزین را افزایش داده است که باید در این صورت در اسرع وقت یارانه و سبد کالای اقتصادی بیش از ۱۸ میلیون را پرداخت کند.

وی افزود: مردم مشکلات متعدد معیشتی دارند و دولت باید معیشت و درمان مردم را تأمین کند و با مدیریت جهادی درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین را به تولید ملی و رونق اقتصادی اختصاص دهد و از ریخت و پاش‌ها جلوگیری کند.

خطیب نماز جمعه تبریز چشم دوختن دولت به وعده‌های غربی‌ها را عامل اصلی رکود اقتصادی در کشور دانست و گفت: باید معلوم شود که پایان صبر راهبردی و گام‌های بازدارنده ایران تا کی ادامه خواهد داشت زیرا به انتظار نگه‌داشتن کشور و چشم دوختن به وعده‌ها موجب توقف اقتصاد و تولید در کشور خواهد شد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم راه‌اندازی دوباره سایت فردو را لازم اما ناکافی دانست و ادامه داد: راه‌اندازی سایت شهید علی محمدی فردو با گام چهارم ایران محقق شد و این سایت راهبردی پس از ۵ سال تعطیلی به چرخه غنی‌سازی هسته‌ای بازگشت.

وی افزود: گام چهارم اگر چه موجب احیای این سایت راهبردی می‌شود ولی برای بازدارندگی دشمن بدعهد کافی نیست، اقدامات بازدارنده بیشتری باید انجام گیرد که کاهش نظارت بازرسی و غنی‌سازی تا ۲۰ درصد و استفاده از سانتریفیوژ نمود این بازدارندگی است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: امید است مسئولان دولت به این مسئله دقت بیشتری کنند؛ چراکه بارها تأکید و اعلام کرده‌ایم که جمهوری اسلامی ایران حاضر به اجرای یک جانبه برجام نیست.

وی با تذکر انتخاباتی به نمایندگانی که الان در مجلس هستند، گفت: آن‌ها باید به مردم توضیح دهند که در این ۴ سال گذشته چه کارهایی برای مردم کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه بنده به دو منطقه زلزله‌زده سراب و میانه رفته‌ام و از نزدیک آن مناطق را دیده‌ام، گفت: روستایی را انتخاب کردم که کمترین حضور در آنجا بود و ضمن تقدیر و تشکر از همه زحمت‌کشان در کمک‌رسانی، از مسئولان می‌خواهم به روستایی که تخریبشان کم است نیز توجه کنند.

وی افزود: تأمین بخاری فن‌دار از طرف وزارت صمت برای روستاهای زلزله‌زده قابل تقدیر است ولی روستایی که من رفتم هنوز بخاری دستشان نرسیده است در حالی که سرمای میانه و سراب غیرقابل تحمل است و آب آنجا یخ زده است.

امام جمعه تبریز متذکر شد: مسئولان دولتی و کشوری به منطقه آمده و وضع مردم را دیدند و بنیاد مسکن نیز تأمین کانکس را برعهده گرفته است ولی برای کمک به زلزله‌زدگان به یک اقدام جهادی نیاز داریم و باید آواربرداری‌ها سریع انجام شود و بنده هر هفته هم به سراب و هم میانه خواهم رفت و نتیجه‌اش را در تریبون نماز جمعه خواهم گفت.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش خطبه‌ها با تبریک هفته بسیج گفت: بسیج به کمک ما نیاز ندارد بلکه ما به فرهنگ بسیج نیاز داریم و علت شکست‌ناپذیری ایران وجود تفکر بسیجی است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با تجلیل از اقدامات انقلابی آیت‌الله رئیسی بیان کرد: امید است قوه قضائیه با قوت، قاطعیت و صلابت بیشتر و با مبارزه بی‌امان و مستمر برای ریشه‌کنی فساد در هر سطح و جایگاه به اقدامات خود ادامه دهد و موجبات اعتماد‌آفرینی مردم صبور ایران اسلامی را بیش از پیش فراهم کند.

امام جمعه تبریز، با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)،بیان کرد: هفته وحدت یکی از ابتکارات بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام راحل بود که امروز حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز این نامگذاری را اعتقادی دانستند و تأکید کردند عدم تعرض مذاهب به حقوق همدیگر از مراتب وحدت است.

وی اضافه کرد: پیامبر در برابر دشمنان ایستاده است ولی در برابر مسائل اجتماعی که ایشان یقین داشتند تبعاتی به جامعه ندارد، زود گذشت می‌کردند.

امام جمعه تبریز به سالروز آزادسازی سوسنگرد هم اشاره کرد و گفت: این عملیات کلید موفقیت‌های زیادی بود و اگر سوسنگرد آزاد نمی‌شد به موفقیت‌های دیگر دست نمی‌یافتیم و آیت‌الله شهید مدنی در رابطه با حضور لشکر عاشورا در سوسنگرد نقش زیادی داشت.

انتهای پیام
captcha