بزرگداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد در تبریز
کد خبر: 3857787
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

بزرگداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد در تبریز

گروه اجتماعی ــ همایش بزرگداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد و سالگرد شهدای جبهه مقاومت انقلاب اسلامی در تبریز گرامی داشته شد.

بزرگداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد در تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، همایش بزرگداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد و سالگرد شهدای جبهه مقاومت انقلاب اسلامی روز گذشته، 26 آبان‌ماه در تبریز گرامی داشته شد.

حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا، در این همایش، با تأکید بر اینکه یاد و خاطره شهدا همواره باید گرامی داشته شود، گفت: همه دستاوردهای انقلاب اسلامی مدیون خون شهدا هستند و به‌عنوان پهلوانان و قهرمانان واقعی به همگان معرفی شوند.

وی ادامه داد: وظیفه همه ملت ایران تکریم و تجلیل از شهدا و ایثارگران ایران اسلامی است که اهداف متعالی این شهدا به‌عنوان اسوه و الگو به نسل جوان و آیندگان منقل شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا افزود: تاریخ پرافتخار ایران اسلامی سراسر عشق و ایثار است و باید از این تاریخ درس عبرت گرفته شود.

امیر بلورفروشان، یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز در این همایش، گفت: سوسنگرد تابلوی عظمت ما بود و رشادت‌هایی که در این شهر رخ داد تاریخ پر افتخاری برای ما ساخت.

وی افزود: سوسنگرد به ما درس می‌دهد تا بدانیم آفات ناامنی چیست و چه بحران‌هایی در پی آن ایجاد می‌شود؛ زمانی که ما به سمت سوسنگرد حرکت می‌کردیم صحنه‌هایی دلخراش از آوارگی کودکان و زنان را می‌دیدیم که به دلیل حمله رژیم بعث، با پای پیاده به سمت اهواز می‌رفتند.

یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه سوسنگرد محل گردهمایی نیروهایی از مناطق خراسان، شیراز، آذربایجان و... بود، عنوان کرد: ما در این منطقه وحدت نیروهای مسلح را می‌دیدیم و اکنون به چنین وحدتی برای امروز و آینده‌مان نیازمندیم.

وی ادامه داد: در شکست محاصره سوسنگرد ما وطن‌دوستی را به عینه دیدیم و حضور انسان‌های بزرگی چون شهیدان چمران، تجلایی و شهید زنده ناصر بیرقی به سوسنگرد جانی دوباره داد.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از فاتحان و ایثارگران جبهه سوسنگرد از خانواده شهدا مدافع حرم قدردانی شد و چند تن از فاتحان سوسنگرد به بیان خاطرات خود از این حماسه بزرگ پرداختند.

انتهای پیام
captcha