تجارت حلال تبلیغی مثبت برای اسلام باشد
کد خبر: 3857949
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

تجارت حلال تبلیغی مثبت برای اسلام باشد

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی، با اشاره به اینکه حاکمیت باید بر حلال بودن ذبح حیوانات نظارت داشته باشد،گفت: در سال 4 میلیارد دلار گردش مالی و اقتصادی تجارت حلال در دنیا برقرار است که باید با کیفیت بهتر و قیمت کمتر وارد بازار شود و تبلیغی مثبت برای اسلام باشد.

تجارت حلال تبلیغی مثبت برای اسلام باشد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی امروز، 27 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران در تبریز با بیان اینکه وزارت کشاورزی وزارت معیشت و تغذیه مردم است، گفت: باید همه دست در دست هم دهیم تا با سیاست گذاریهایی که در شورای عالی زکات انجام می‌شود معیشت مردم را بهبود بخشیم.

وی اظهار کرد: به تجار سفارش شده است تا هم کیفیت محصولاتی را که دارای برچسب حلال هستند، افزایش دهند و هم محصولات را با قیمتی منصفانه به فروش برسانند تا نام تجاری حلال بیش از پیش معرفی شود.

حجت‌الاسلام تقوی، با اشاره به اینکه نظارت بر ذبح شرعی در هر نقطه از دنیا که تجار ایرانی وارد معامله برای خرید گوشت می‌شوند، وجود دارد، افزود: ناظران ذبح شرعی در برزیل، هندوستان، قرقیزستان، مغولفستان، لهستان و روسیه فعالیت دارند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی، یادآور شد: کشتارگاهی در برزیل نیز خواهان نظارت کارشناسان ما بر نحوه ذبح کلیه دام‌هایی شده است که گوشت‌هایش به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به راهکارهایی برای تامین امنیت غذایی خاطرنشان کرد: سنتی بودن کشاورزی، عمده مشکل این بخش در کشور بوده و باید کشاورزی را برای پاسخگویی از حالت سنتی درآورد.

حجت الاسلام تقوی یکی دیگر از راه‌های تامین امنیت غذایی را در کشاورزی عنوان کرد و گفت: تولیدات باغی و زراعی در کل کشور 120 میلیون تن است و باید تلاش کنیم به 150میلیون تن برسد.

انتهای پیام
captcha