دفاع مقدس امتداد عاشورا است
کد خبر: 3858623
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

دفاع مقدس امتداد عاشورا است

گروه اجتماعی - رئیس قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور، با تاکید بر این که بسیج نیز همانند انقلاب، مردمی بوده و در تمامی عرصه‌های زندگی گسترده است، گفت: عاشورا، انقلاب، دفاع مقدس، بسیج، راهیان نور و گروه‌های جهادی در هم تنیده و پیوسته هستند و چنانچه دفاع مقدس امتداد عاشوراست، بسیج و بسیجیان نیز امتداد عاشورا هستند.

دفاع مقدس امتداد عاشورا استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار یعقوب سلیمانی، رئیس قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور امروز، سی‌ام آبان ماه، در آیین اختتامیه اولین جشنواره استانی ره‌آورد سرزمین نور در تبریز، اظهار کرد: جشنواره ره‌آورد سرزمین نور طی ۱۶ دوره در کشور برگزار شده و امسال نیز هفدهمین دوره آن برگزار می شود.

وی با بیان این که سالانه صدها هزار زائر که قاطبه آن جوانان و نوجوانان هستند، در مناطق هفتگانه عملیاتی دفاع مقدس حضور می‌یابند، افزود: ایران مناطق عملیاتی، ره آورد خود از این سفر معنوی را در چهار بخش و بیش از ۲۰ رشته به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنند و آثار منتخب نیز در راستای انتقال به نسل آینده جمع آوری می‌شود.

سردار سلیمانی، تشریح کرد: به برکت حماسه و ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان، انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها پیروز میدان بوده است، گفت: به برکت خون شهدا، انقلاب اسلامی نه تنها طی ۴۰ سال متوقف نبوده بلکه پیش رونده و پویا بوده است.

رئیس قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج نیز گفت: شکوفه های شجره طیبه بسیج را باید در لبنان، سوریه و عراق ببینیم و در هفته جاری نیز دیدیم که حضور بسیج، بازدارندگی دارد.

وی با تاکید بر این که بسیج نیز همانند انقلاب، مردمی بوده و در تمامی عرصه های زندگی گسترده است، افزود: عاشورا، انقلاب، دفاع مقدس، بسیج، راهیان نور و گروه های جهادی در هم تنیده و پیوسته هستند و چنانچه دفاع مقدس امتداد عاشوراست، بسیج و بسیجیان نیز امتداد عاشورا هستند.

سردار سلیمانی، با بیان این که معتقدم، تفکر بسیجی، تابلویی از عاشوراست، گفت: بسیج در دفاع مقدس آزموده شده و در جریان هشت سال جنگ تحمیلی، بیش از ۱۸۰ هزار نفر بسیجی شهید شده اند.

وی بیان کرد: دفاع مقدس، تجلی گاه حقانیت نظام بوده و هنوز هم دشمن از پنجره دفاع مقدس به جمهوری اسلامی ایران نگاه می کند، چراکه دفاع مقدس یک شخصیت جدید برای ملت ایران به ارمغان آورده که باید بدان توجه کنیم.

سردار سلیمانی با تاکید بر این که راهیان نور بستری برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان است، اظهار کرد: جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور نیز بستری برای ترویج فرهنگ و ایثار شهادت بوده و تاکنون نیز سه کتاب مجلد شعر و خاطره در قالب این جشنواره تهیه شده و مجموعه عکس ۹ دوره نیز آماده چاپ است.

انتهای پیام
captcha