آغاز بازسازی بزرگ‌ترین پردیس سینمایی شمال‌غرب در تبریز
کد خبر: 3859904
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲

آغاز بازسازی بزرگ‌ترین پردیس سینمایی شمال‌غرب در تبریز

گروه فرهنگی - رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از آغاز بازسازی سینما ۲۹ بهمن تبریز خبرداد و گفت: این سینما پس از بازسازی بزرگ‌ترین پردیس فرهنگی سینمایی شمال‌غرب کشور می‌شود.

آغاز بازسازی بزرگ‌ترین پردیس سینمایی شمال‌غرب در تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سید محمدحسین بلاغی رئیس حوزه هنری استان عصر روز گذشته، پنجم آذرماه در جمع خبرنگاران، از آغاز بازسازی سینما ۲۹ بهمن تبریز خبرداد و گفت: این سینما پس از بازسازی بزرگ‌ترین پردیس فرهنگی سینمایی شمال‌غرب کشور می‌شود.

اظهار کرد: عملیات عمرانی جهت بازسازی سینما ۲۹ بهمن تبریز از اواسط هفته آینده شروع خواهد شد و تلاش خواهیم کرد تا کمتر از یک سال این پروژه فرهنگی به اتمام رسیده و افتتاح شود اما در این رابطه باید منابع استانی به موقع به پروژه تزریق شود.

بلاغی، افزود: طبق برآورد مالی اولیه هشت میلیارد تومان برای بازسازی و تجهیز مجتمع ۲۹ بهمن لازم است که یک سوم مبلغ از طریق منابع استانی و دوم سوم نیز از طریق منابع حوزه هنری کشور تامین خواهد شد.

وی در ادامه به مزیت‌های سینما ۲۹ بهمن تبریز اشاره کرد و افزود: این سینما در مرکز شهر قرار داشته و از کلیه نقاط شهر قابلیت دسترسی دارد و همچنین در بافت تاریخی شهر تبریز قرار داشته و به یک مرکز فرهنگی هنری تبدیل خواهد شد.

بلاغی با بیان این که پردیس فرهنگی سینمایی ۲۹ بهمن شامل پنج سالن و بیش از ۱۰۰۰ صندلی خواهد بود، افزود: سالن بزرگ این مجتمع، علاوه بر اکران فیلم برای اجرای نمایش، کنسرت و ... نیز قابلیت استفاده داشته و در شمالغرب کشور اولین مجتمع سینمایی با ظرفیت ۱۰۰۰ صندلی مطابق استانداردهای جهانی است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی، با بیان این‌که مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز در حاشیه این مجتمع طراحی خواهد شد تا یک نیم روز فرهنگی برای مردم تبریز فراهم شود، افزود: فرهنگ نقش بسیار موثری در جلوگیری از آسیب های اجتماعی و تقویت بنیان خانواده‌ها دارد.

وی با تاکید بر این‌که پارکینگ گلستان نیز در کنار پردیس سینمایی فرهنگی ۲۹ بهمن تبریز قرار داشته و بدین ترتیب ظرفیت بسیار خوبی جهت پارک خودرو در این مکان فراهم است، افزود: البته در برخی از اکران‌های پردیس سینمایی قدس نیز از این پارکینگ استفاده می‌کنیم.

بلاغی، با بیان این‌که حوزه هنری بیش از ۱۱۰ سینمای فعال در سطح کشور دارد، خاطرنشان کرد: پردیس سینمایی قدس نیز از سال ۹۴ با هزینه بالغ بر سه میلیارد تومان شروع شد و طی سال به بهره‌برداری رسید و فقط با افتتاح این پردیس سینمایی، آمار مخاطبان سینمایی حوزه هنری استان دوبرابر شده است.

وی با تاکید بر این‌که حوزه هنری استان در شهرستان‌های مراغه، مرند و سراب سینما دارد که تعطیل هستند، افزود: در شهرستان مراغه آمادگی کامل داریم تا در صورت همت مسئولان، پردیس هفت هزار متری مراغه را طی یک و نیم سال افتتاح کنیم؛ همچنین در شهرستان‌های سراب و مرند نیز چنین آمادگی را داریم تا درصورت همراهی مسئولان شهرستان، سینماهای حوزه هنری را بازسازی و به بهره برداری برسانیم.

انتهای پیام
captcha