تشکیل اتاق فکر بانوان فرهیخته لرستان
کد خبر: 3861111
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

تشکیل اتاق فکر بانوان فرهیخته لرستان

گروه فرهنگی ــ مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به تشکیل اتاق فکر توسط بانوان فرهیخته استان، گفت: در کارگروه‌های تخصصی معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی توسط بانوان فرهیخته بررسی می‎شود.

تشکیل اتاق فکر بانوان فرهیخته لرستانلیلا کریمی، مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان این‌که در اداره‌کل تبلیغات اسلامی در حوزه بانوان، از ابتدای سال تاکنون فعالیت‌های زیادی انجام شده‌ است، گفت: در ابتدای سال‌جاری سیل در استان به‌ویژه در شهرستان پلدختر را داشتیم که شاهد مشارکت چشم‌گیر بانوان مبلغ در این عرصه بودیم.

وی افزود: بانوان استان در کمک‌ به مردم سیل‌زده در حوزه‌های مختلف، ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و کمک‌های غیرنقدی مانند تهیه غذا، امدادرسانی به‌صورت امدادگر و خدمات امدادی حضور فعالی داشتند.

کریمی با بیان این‌که عمده کار بانوان فرهیخته اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان تشکیل اتاق فکر است، اظهار کرد: ما کارگروه‌های تخصصی داریم که در آن معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بررسی شده و نتیجه آن توسط بانوان فرهیخته که مخاطبان آن‌ها بانوان در اقشار مختلف هستند، به جامعه تزریق می‌شود.

وی با بیان این‌که همچنین کارگروه‌های تخصصی مانند عفاف و حجاب و رسانه و فضای مجازی در استان تشکیل شده است، به جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: جنگ ما با دشمن در پشت خاکریزها نیست بلکه دشمن داخل گوشی‌ها، لپ‌تاپ و در خانه‌های ماست؛ بنابراین کارگروه‌ تخصصی رسانه و فضای مجازی و همچنین اتاق فکری در این رابطه تشکیل شده ‌است که باید خروجی آن‌را در سراسر استان ببینیم.

وی با اشاره به این‌که بیشترین جمعیت بانوان ما را بانوان جلسه‌ای تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: بانوان جلسه‌ای طیف وسیعی از مخاطبان مانند بانوان خانه‌دار، کارمندان و ... را در اختیار دارند، و با زبان عموم جامعه صحبت می‌کنند که با این شیوه خروجی اتاق فکر ما در جلسات خانگی به کل بانوان در اقشار مختلف منتقل می‌شود.

ثبت‌نام ۷۰۰ بانوی مبلغ لرستانی در سامانه سجام

کریمی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی عملیات رمضان در استان لرستان، اظهار کرد: این کارگاه‌ها با حضور اساتید برجسته و اقشار تأثیرگذار بانوان در استان حول محور بیانیه «گام دوم انقلاب» و «تحکیم بنیان خانواده» برگزار شد.

وی با اشاره به ثبت‌نام حدود ۷۰۰ بانوی مبلغ استان در سامانه سجام، بیان کرد: در این ایام ۴۰۰ بانوی مبلغ که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند جهت تبلیغ به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

وی با اشاره به فعالیت‌های این اداره‌کل در راستای ترویج ازدواج آسان، گفت: در این راستا جلساتی ویژه بانوان فرهیخته برگزار شده و نتیجه آن در جلسات مختلف در اختیار بانوان در اقشار مختلف قرار گرفت.

کریمی با اشاره به برپایی نمایشگاه پوستر با موضوع خانواده در هیئات مذهبی استان لرستان، ادامه داد: در شهرستان خرم‌آباد دو نمایشگاه و در هر شهرستان یک نمایشگاه برپا شد.

وی با اشاره به این‌که بانوان ما کار فرهنگی تبلیغی انجام می‌دهند، ادامه داد: به گفته مقام معظم رهبری رشد جامعه یک رشد میانه بوده‌ است، این درحالی‌است که ما کمال معنوی و الهی، جامعه اسلامی مُبرا از فقر و گرسنگی و مدینه فاضله را می‌خواهیم.

کریمی با بیان این‌که مقام معظم رهبری خیلی ژرف‌نگر بوده و به مسائل عمیق می‌نگرند، عنوان کرد: سازمان تبلیغات با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمند کردن بانوان به فعالیت فرهنگی تبلیغی آن‌ها جهت می‌دهد.

انتهای پیام
captcha