حمایت از واحدهای تولیدی برای توسعه اشتغال در اردبیل
کد خبر: 3861129
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

حمایت از واحدهای تولیدی برای توسعه اشتغال در اردبیل

گروه سیاست و اقتصاد- استاندار اردبیل از حمایت از واحدهای تولیدی برای توسعه اشتغال در اردبیل خبر داد و گفت:‌ باید در کنار پتانسیل عظیم شهرک گلخانه‌ای که در دشت مغان واقع شده، واحد‌های تولیدی و صنایع تبدیلی نیز ایجاد شود.

حمایت از واحدهای تولیدی برای توسعه اشتغال در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، صبح امروز، 11 آذرماه در جلسه بررسی روند راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای مغان، اظهار کرد: در شهرک گلخانه‌ای مغان بیش از یک هزار نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند یعنی برای هر هکتار ۷ نفر شاغل می‌شوند.

وی تصریح کرد: به منظور کاهش بیکاری در منطقه حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی شهرک گلخانه‌ای زون یک به متقاضیان و سرمایه‌گذاران دارای اهلیت واگذار شده است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: شهرک کشاورزی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ هکتار در ۸ زون طراحی شده و۱۱۰هکتار نیز در حال اجراست و به زودی ۲۰ هکتار نیز واگذار می‌شود.

بهنام‌جو گفت: در واگذاری اراضی کسانی که دارای سرمایه بیشتر بوده و دغدغه تسهیلات از بانک‌ها ندارند باید در اولویت قرار گیرند.

وی افزود: با تفاهم‌نامه‌ای که با کشور آذربایجان منعقد شده، عملیات اجرایی اتصال ریلی در شهرستان پارس‌آباد به زودی آغاز می‌شود و محصولات گلخانه‌ای این شهرستان به کشور‌های آسیای میانه و روسیه صادرمی شود و همچنین ورود این محصولات به بازار کشور بر تنظیم قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

استاندار اردبیل ادامه داد: زیرساخت‌های اساسی از قبیل برق، گاز و راهسازی با هدف تسریع در اجرای پروژه و راه‌اندازی به موقع طرح‌ها جزو اولویت‌های اصلی دولت است.

بهنام‌جو اظهار کرد: باید در کنار این پتانسیل عظیم که در دشت مغان واقع شده، واحد‌های تولیدی و صنایع تبدیلی نیز ایجاد شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: با وضعیتی که در بخش کشاورزی حاکم است، باید همه کشاورزان توجیه شوند تا از زمینی با وسعت کمتر محصولات استراتژیک بیشتری بهره‌مند شود.

انتهای پیام
captcha