آزادی ۲۸۱ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3861161
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶

آزادی ۲۸۱ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی ــ مدیر دفتر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که با تلاش ستاد دیه و خیرین، طی ۸ ماهه سال‌جاری ۲۸۱ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند، گفت: هفت نفر از این زندانیان، محکومان حوادث کارگاهی و تصادف، ۱۸۳ نفر محکومان مالی و ۹۱ نفر نیز محکومان مهریه و نفقه هستند.

آزادی 281 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های آذربایجان‌شرقی

رسول تقی‌پور، مدیر دفتر ستاد دیه استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که با تلاش ستاد دیه و خیرین، طی 8 ماهه سال‌جاری 281 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند، گفت: هفت نفر از این زندانیان، محکومان حوادث کارگاهی و تصادف، 183 نفر محکومان مالی و 91 نفر نیز محکومان مهریه و نفقه هستند.

وی با بیان این‌که دو نفر از این زندانیان زن بوده و 279 نفر نیز زندانی مرد هستند، اظهار کرد: مجموع کل بدهی زندانیان آزاد شده برابر با 89 میلیارد تومان بوده که مبلغ سه میلیارد و 200 میلیون تومان از کمک ویژه ستاد دیه برای آزادی این زندانیان فراهم شده است؛ دو میلیارد و 100 میلیون تومان نیز از طریق تسهیلات و همچنین مبلغ 20 میلیارد تومان با پیگیری همکاران ستاد دیه و دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها، از طریق رضایت شاکیان پرونده تأمین شده است.

تقی‌پور با بیان اینکه مبلغ 600 میلیون تومان نیز توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شده است، متذکر شد: 62 میلیارد تومان نیز در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه و صدور دادنامه اعسار توسط مراجع قضایی تأمین شده است.

مدیر دفتر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که هم‌اکنون 487 زندانی جرایم غیرعمد واجد شرایط در زندان‌های استان حضور دارند که شش نفر آنان زندانی زن و 481 نفر نیز زندانی مرد هستند، افزود: از این تعداد 373 نفر محکومان مالی، 10 نفر محکومان حوادث کارگاهی اعم از صنعتی و ساختمانی و قتل شبه عمد و تصادف رانندگی و همچنین 104 نفر محکومان مهریه و نفقه هستند که در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.

وی افزود: از این تعداد 241 نفر در زندان تبریز و 101 نفر در زندان مراغه و بقیه مددجویان در سایر زندان‌های استان در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند که با پرداخت بدهی، به کانون گرم خانواده خود باز می‌گردند.

تقی‌پور با اشاره به تبدیل شدن یک سنت حسنه در استان به یک فرهنگ ارزشمند، گفت: تاکنون، تعداد خانواده‌های متوفی در استان که به سنت حسنه‌ «اهدای هزینه ضیافت و احسان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد» پیوسته‌اند، به 235 خانواده رسیده است؛ طی دو سال اخیر نیز از محل این کمک 142 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده و به کانون گرم خانواده بازگشته‌اند.

انتهای پیام
captcha