تبریز؛ میزبان مسابقات مناظرات دانشجویی دانشگاه‌های علمی کاربردی
کد خبر: 3861793
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

تبریز؛ میزبان مسابقات مناظرات دانشجویی دانشگاه‌های علمی کاربردی

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی از میزبانی تبریز در برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی مراکز علمی کاربردی سراسر کشور خبر داد.

تبریز؛ میزبان مسابقات مناظرات دانشجویی دانشگاه‌های علمی کاربردی

فرزان قالیچی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از میزبانی تبریز در برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی مراکز علمی کاربردی سراسر کشور خبر داد و گفت: مسابقات مناظره دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی همه ساله در سطح ملی بین دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر گفتمان سازی در دانشگاه‌ها و استقبال از کرسی‌های آزاد اندیشی، دانشگاه جامع علمی کاربردی در این زمینه پیشرو بوده و هر سال مسابقه مناظرات دانشجویان دانشگاه را به این منظور برگزار می‌‎کند.

قالیچی بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی امسال از طرف ستاد مرکزی دانشگاه به عنوان میزبان این مسابقات انتخاب شده است، این مسابقات چند مرحله‌ای بوده و در ابتدا درمراکز آموزشی علمی کاربردی استان‌ها برگزار شد و در نهایت 16 تیم منتخب به مرحله نهایی راه یافتند.

وی ادامه داد: حدود 400 تیم و نزدیک به دوهزار دانشجو در این مسابقات شرکت داشتند که از این تعداد، 16 تیم وارد مرحله نهایی شده‌اند.

وی متذکر شد: طبق تفاهم نامه بین جهاد دانشگاهی و دانشگاه علمی کاربردی، متولی برگزاری و داوری مسابقات مناظرات دانشجویی دانشگاه‌های علمی کاربردی استان، شورای عالی انقلاب فرهنگی و جهاد دانشگاهی بوده و اقداماتی نیز برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی انجام شده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی بیان کرد: تمامی تمهیدات برای برگزاری مسابقات اندیشیده شده و 16 تیم منتخب از 16 استان کشور پذیرش شده‌اند.

وی یادآور شد: با توجه به دوری مسیر، از تیم‌ها خواسته شده بود تا از مرحله نهایی مسابقات در استان خودشان، فیلمبرداری کرده و به دبیرخانه مناظرات دانشجویی در آذربایجان شرقی ارسال کنند، 26 فیلم ارسالی توسط داوران خبره و متخصص داوری شده است.

وی در خاتمه هدف عمده از برگزاری مسابقات دانشجویی را ایجاد شور و نشاط عنوان کرد و گفت: برگزاری این مسابقات فضا را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و دیده شدن دانشجویان و گفتمان‌سازی آماده کرده و نشست و برخواست دانشجویان با داوران مطرح نیز امتیاز بزرگی برای دانشجویان به شمار می‌آید.

انتهای پیام
captcha