۱۶ آذر؛ نماد بیداری و خودآگاهی دانشجو
کد خبر: 3862321
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

۱۶ آذر؛ نماد بیداری و خودآگاهی دانشجو

گروه اجتماعی ــ دبیر انجمن اسلامی دفتر تحکیم وحدت دانشجویان دانشگاه تبریز، اظهار کرد: ۱۶ آذر، نماد بیداری و خودآگاهی دانشجوست، دانشجویان علاوه بر رسالت تعریف شده، باید نسبت به جامعه و در مقابل اتفاقات نادرست اطراف خود احساس مسئولیت کنند.

آذر، نماد بیداری و خودآگاهی دانشجو

سجاد مقید، دبیر انجمن اسلامی دفتر تحکیم وحدت دانشجویان دانشگاه تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اهمیت 16 آذر روز دانشجو، اظهار کرد:  16 آذر، نماد بیداری و خودآگاهی دانشجو است، دانشجویان علاوه بر رسالت تعریف شده، باید نسبت به جامعه و در مقابل اتفاقات نادرست اطراف خود احساس مسئولیت ‌کنند.

وی با بیان این‌که رویداد 16 آذر مبارزه با استکبار بود، گفت: دانشجویان در مقابل سفر معاون رئیس جمهورآمریکا به ایران ایستادگی کردند، حکومت پهلوی نیز به‌طور شدید با آن‌ها برخورد کرده و در اثر آن برخورد، سه نفر از دانشجویان شهید شدند.

دبیر انجمن اسلامی دفتر تحکیم وحدت دانشجویان دانشگاه تبریز با تأکید بر این‌که دانشجوی بیدار ساختار اطراف خود را بسیار تحت تأثیر قرار می‌دهد، افزود: متأسفانه امروزه روی 16 آذر مانند سایر مناسبت‌ها اسم گذاشته و آرمان‌های بزرگ را با نماد جایگزین کردیم، برخی از دانشگاه‌ها این روز را به عنوان روز دانشجو جشن گرفته و رسالت اصلی دانشجویان که احساس مسئولیت است، نادیده گرفته شده است.

مقید، تاکید کرد: روز دانشجو باید با محتوای وصیت‌نامه حضرت امام(ره) گرامی داشته شود نه این‌که صرفاً در برگزاری جشنی خلاصه شده و از دانشجویان نمونه در حوزه‌ مختلف تجلیل شود.

دبیر انجمن اسلامی دفتر تحکیم وحدت دانشجویان دانشگاه تبریز نیز با اشاره به رسالت فعلی جنبش دانشجویی، اظهار کرد: اکنون رسالت فعلی جنبش دانشجویی آگاهی، بیداری و همراه کردن مابقی دانشجویان است‌.

وی ادامه داد: معتقدم دانشجو باید فکر داشته باشد و هر چیزی را که می‌شنود در مورد آن فکر کند، جنبش دانشجویی باید دانشجویان را بیدار کند، متأسفانه در حال حاضر تشکل‌ها از افراد و نهاد خاصی طرز فکر اتخاذ کرده و روحیه‌ انتقادگری و متفکر بودن دانشجویی را از دست می‌دهند.

مقید، رسالت اصلی جنبش دانشجویی را بیدارکردن خود و مابقی دانشجویان دانست و گفت:‌ اتفاقات رخ داده در اطراف ما، از دل دانشگاه جوشیده است، آگاهی دانشجویان، تصمیم‌گیری و تأثیر‌پذیری از بیرون دانشگاه است، دانشجو از محیط اطراف خود تأثیر می‌پذیرد.

دبیر انجمن اسلامی دفتر تحکیم وحدت دانشجویان دانشگاه تبریز بیان کرد: اگر قرار باشد کسی در روند حرکت جامعه، تغییری ایجاد کند، قطعاً آن فرد، دانشجو است، سیاسی بودن به این معناست که دانشجو در خصوص تصمیمات سیاسی کشور آگاهی داشته و نسبت به آن رویکرد نقدگرایانه داشته باشد.

وی با بیان این‌که جنبش دانشجویی در دوران دفاع مقدس هزاران نفر شهید داشته است، گفت: ما میراث‌دار شهدای دانشجو هستیم و نسبت به خون ریخته شده‌ شهدای دانشجو مسئولیت داریم، اگر سیاست‌زدایی از دانشگاه برای ما اهمیتی نداشته باشد، قطعاً نسبت به این میراث خیانت کرده‌ایم.

دبیر انجمن اسلامی دفتر تحکیم وحدت دانشجویان دانشگاه تبریز، با بیان این‌که جنبش دانشجویی باید روح بیانیه گام دوم انقلاب را بفهمد و مسیر خود را نسبت به آن مشخص کند، تصریح کرد: آرمان‌خواهی و آرمان‌گرایی و احساس مسئولیت اجتماعی از وظایف اصلی جنبش دانشجویی است.

وی ادامه داد: طبق فرموده‌ مقام معظم رهبری «چرا بمانیم و چگونه بمانیم» بسیار مهم است و تحقق آن وظیفه‌ اصلی جنبش دانشجویی است.

دبیر انجمن اسلامی دفتر تحکیم وحدت دانشجویان دانشگاه تبریز ادامه داد: به‌عنوان مثال اعتراضاتی نسبت به افزایش قیمت رخ می‌دهد آیا وظیفه‌ جنبش دانشجویی حمایت از این اتفاقات است؟ جنبش دانشجویی باید حافظ ماهیت انقلاب باشد، اینکه خود وزیر کشور می‌گوید می‌خواستیم مردم را غافل‌گیر کنیم؛ این گفته کاملاً ضد مردم‌سالاری است و این تصمیم نادرستی است؛ چرا که قرار بود دولت مردم را بی‌نیاز کند، نه این‌که مردم را نیازمندتر کند.

وی با بیان این‌که هویت انقلاب ما متفاوت از آن چیزی بود که اکنون اتفاق افتاده است، گفت: متأسفانه اکنون عده‌ای زیر چرخ توسعه له می‌شوند و توسعه‌ای نیز رخ نمی‌دهد.

انتهای پیام
captcha