«سخاوت سرخ»؛ پویش دانشجویان زنجانی برای مشق انسانیت
کد خبر: 3862342
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

«سخاوت سرخ»؛ پویش دانشجویان زنجانی برای مشق انسانیت

گروه اجتماعی ــ مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: کمپین «سخاوت سرخ» به مناسبت گرمیداشت روز دانشجو توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار می‌شود. 

«سخاوت سرخ»؛ پویش دانشجویان زنجانی برای مشق انسانیتسیامک اسدی، مدیرکل انتقال خون استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: کمپین «سخاوت سرخ» پویشی در راستای توسعه فعالیت‌های انسان‌دوستانه و ترویج فرهنگ اهدای خون در بین دانشجویان است.

وی با اشاره به اینکه هر سال تعداد دانشجویان بیشتری در این پویش شرکت‌می‌کنند، بیان کرد: برای چهارمین سال متوالی کمپین «سخاوت سرخ» به مناسبت گرمیداشت روز دانشجو توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان ابراز کرد: این حرکت دانشجویان از یک طرف زنده بودن و پویایی جریان‌های دانشجویی را نشان می‌دهد  و از طرف دیگر تاکیدی بر رویکرد اجتماعی آنها است و نشان می‌دهد که دانشجویان دغدغه دردها و رنج‌های مردم را دارند.

وی با بیان اینکه استقبال بانوان زنجانی نسبت به اهدای خون پایین اسـت، تصریح کرد: این درحالی است که در پویش «سخاوت سرخ» استقبال دختران دانشجو نسبت به اهدای خون بیشتر شده است.

اسدی با بیان اینکه مشکلی در تامین فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیمارستان‌های استان زنجان وجود ندارد، یاد آورشد: با توجه به برودت هوا و کاهش ذخایر خونی، شهروندان زنجانی نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha