جهاد فکری در دانشگاه‌ها نیاز اصلی جامعه است
کد خبر: 3862519
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

جهاد فکری در دانشگاه‌ها نیاز اصلی جامعه است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه دشمن برای ناامید کردن جوانان از انقلاب، جنگ روانی شدیدی راه انداخته است، گفت: جهاد فکری و علمی در دانشگاه‌ها نیاز اصلی جامعه است؛ چراکه کار علمی باید جهادی باشد تا تلاشی برای مقابله با چالش خصمانه دشمنان صورت بگیرد.

دانشجویان باید در کنار مطالبه گری، امید به آینده را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجتالاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آلهاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 17 آذرماه در دیدار با دانشجویان و دانشگاهیان به‌مناسبت روز دانشجو، گفت: جهاد فکری و علمی در دانشگاه‌ها نیاز اصلی جامعه است؛ چراکه کار علمی باید جهادی باشد تا تلاشی برای مقابله با چالش خصمانه دشمنان صورت بگیرد.

وی افزود: باید مسائل جامعه برای دانشجویان اهمیّت داشته باشد و این قشر به مبانی اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی حساس باشند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، ادامه داد: ما انقلابی داریم که بر مبنای اسلام، تحقق عدالت و آزادی‌های مشروع و حقوق اساسی مردم شکل گرفته است و در پیوست آن حرکت جامعه به سمت برپایی تمدن نوین اسلامی و تحقق انقلاب مهدوی صورت می‌گیرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن برای ناامید کردن جوانان از انقلاب، جنگ روانی شدیدی راه انداخته است، گفت: دانشجویان باید در کنار مطالبه‌گری، امید به آینده را مورد توجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام آل هاشم، روحیه بی‌تفاوتی دانشجو را خطری برای کشور دانست و افزود: بی‌علاقگی و بی‌اهتمامی به آینده کشور و نبود مطالبه‌گری مصیبت بزرگی است؛ لذا دانشجو نباید به سرنوشت جامعه بی‌اعتنا باشد. دانشجو نه پول دارد و نه قدرت قانونی، ولی حضورش مشکل بزرگی را در جامعه حل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم، اطلاعیه یا سخنرانی نیست، بلکه خط مشی چهل سال آینده کشور است، بیان کرد: باید همه برای تحقق بیانیه گام دوم تلاش کنیم. مقام معظم رهبری در این بیانیه نزدیک به 40 بار از جوان ایرانی نام برده‌اند و امید و اعتقاد خود را نثار امید به آینده و جوانان کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، بر ضرورت تقویت بصیرت در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: دانشگاه باید سیاسی باشد نه سیاست‌زده و نه دنباله‌رو جریانات سیاسی، دانشجویان باید مواظب باشند که برخی کاندیداها آن‌ها را بازیچه انتخاباتی نکنند.

وی جریانات بنزینی اخیر را یادآور شد و با انتقاد از شیوه ابلاغ دستور اجرای قیمت بنزین، اظهار کرد: به دستور افزایش قیمت بنزین حرفی نداریم ولی به شیوه اجرا معترضیم. سؤال ما از دولت این است چرا کارت سوخت را حذف کردند و الان به فکر راه‌اندازی مجدد افتادند که کلی هزینه ایجاد کنند. ضمن اینکه نباید به یکباره قیمت افزایش پیدا می‌کرد، بلکه سالانه و به تدریج باید گران می‌کردند؛ چراکه بر اساس قانون مصوب مجلس نباید یکباره افزایش پیدا می‌کرد. چرا مردم را اقناع نکردید چرا مخفیانه قیمت بنزین را بالا بردید؟

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تصریح کرد: آشوب ایجاد شده ربطی به بنزین نداشت و بنزین بهانه بود، دشمن گفته بود بعد از لبنان و عراق در ایران آشوب می‌کنیم. معتقدیم آشوبگران از مردم نبودند؛ چراکه کسی که در شهری زندگی می‌کند، مگر شهر خود را به آتش می‌کشد؟

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر اینکه رمز موفقیت کشور، اطاعت از مقام معظم رهبری است، ادامه داد: در قضیه بنزین هر کسی چیزی می‌گفت، در این زمینه رهبری یا باید مخالفت می‌کرد که دو حاکمیتی در کشور مطرح می‌شد و دشمنان استفاده می‌کردند، یا باید سکوت می‌کردند که اختلاف بزرگی در کشور بین مجلس و دولت شکل می‌گرفت و یا باید تصمیم سران قوا را تأیید می‌کردند که بهترین تصمیم بود و باید با تبعیت از مقام معظم رهبری، کشور را از انواع فتنه‌ها محافظت کنیم.

انتهای پیام
captcha