سومین جشنواره فیلم کوتاه «ریگا» به صورت منطقه‌ای در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3862556
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

سومین جشنواره فیلم کوتاه «ریگا» به صورت منطقه‌ای در کردستان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی- رئیس دانشگاه علمی - کاربردی استان کردستان با مثبت ارزیابی کردن روند برگزاری جشنواره فیلم کوتاه «ریگا» عنوان کرد: در همین راستا امسال جشنواره «ریگا» به صورت منطقه‌ای و با حضور استان‌های غربی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، تیمور جوادی، رئیس دانشگاه علمی - کاربردی استان کردستان در نشست خبری سومین جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه «ریگا» که با حضور رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان و عوامل اجرایی جشنواره امروز، 17 آذرماه در سالن اجتماعات مرکز علمی - کاربردی فرهنگ وهنر واحد یک کردستان برگزار شد، تأکید کرد: رسالت دانشگاه جامع علمی - کاربردی آموزش مهارت بوده، در همین راستا فعالیت‌های فرهنگی نیز مورد توجه ویژه مدیران عالی دانشگاه جامع علمی - کاربردی است چراکه برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی در طول سال مؤید این مطلب است.
وی با اشاره به دغدغه مسئولان کشور درخصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی افزود: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در معرفی کردستان به عنوان استان فرهنگی، لازم است کارهای فرهنگی به ویژه این جشنواره که تمام دانشجویی است با جدیت بیشتری مورد حمایت قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان ضمن تبریک روز دانشجو و تأکید بر گسترش بخش‌های جشنواره بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این مرکز و دانشجویان مستعد و هنرمند آن در تلاش هستیم در سال آتی با حمایت مسئولان عالی دانشگاه این جشنواره را به صورت ملی و در آینده نه چندان دور به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.
وی با اشاره به روند مثبت این جشنواره عنوان کرد: در همین راستا امسال جشنواره به صورت منطقه‌ای و با حضور استان‌های غربی برگزار خواهد شد.
دکتر شهین سیف، رئیس هیأت مؤسس مراکز علمی - کاربردی فرهنگ وهنر بیان کرد: جشنواره ریگا با همت دانشجویان و به صورت خودجوش بوده و بعد از برگزاری موفق دو دوره، راه خود را پیدا کرده است.
وی افزود: تنها مشکل جشنواره و دانشجویان بحث مالی و تأمین بودجه برای آن است که امیدواریم با موافقت دانشگاه بودجه مناسبی برای آن در نظر گرفته شود تا در سال آتی بتوان به صورت ملی برگزار شود.
سپس زانیار لطفی، نماینده حوزه هنری استان کردستان و از حامیان جشنواره اعلام کرد: حوزه هنری همواره متولی و حامی هنرمندان بوده و در حد امکان سالن‌های با کیفیت نمایش خود را در اختیار برنامه‌های فرهنگی آنان قرار می‌دهد و با توجه به پتانسیل بالای فرهنگی استان، تخصیص اعتبار و مشارکت دیگر استان‌ها در این جشنواره دانشجویی به کیفیت آن خواهد افزود.
صالحی، رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ وهنر واحد 1 کردستان بیان کرد: مرکز علمی کاربردی فرهنگ وهنرواحد 1 کردستان به دلیل همین دانشجویان مستعدد و دلسوز مرکز جزء 10 مرکز برتر کشور است.
یادآور می‌شود؛ سومین جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه ریگا 26 و 27 بهمن ماه برگزار و در بخش‌های فیلم کوتاه داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا پایان دی ماه به دبیرخانه جشنواره(مرکز فرهنگ وهنر واحد 1 کردستان) ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha