بالاترین منکرها را گاهی در انتخابات شاهد هستیم
کد خبر: 3862562
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
امام جمعه موقت تهران:

بالاترین منکرها را گاهی در انتخابات شاهد هستیم

گروه سیاسی ــ امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری گفت: در انتخابات گاهی بالاترین منکر را شاهد هستیم و اگر از همان ابتدا به امر به معروف و نهی از منکرها درست عمل کنیم، فضای عمومی جامعه اجازه نمی‌دهد افرادی سوء استفاده‌گر ورود کنند.

بالاترین منکر را در انتخابات شاهد هستیم

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران عصر شنبه، 16 آذرماه در نشست تودیع و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، گفت: حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی از واجب‌ترین معروف‌ها و امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک نیروی بازدارنده عمل می‌کند و رهبر معظم انقلاب نیز بارها همه مسئولان و متولیان امر را به احیای این حقیقت فراموش شده دعوت و به مطالبه‌گری در این زمینه تأکید کرده‌اند.

وی افزود: در انتخابات پیش رو باید کسانی را انتخاب کرد که به مردم خدمت کنند و افردی امین، باکفایت، کارآمد و دلسوز برای جامعه باشند. اگر در زمینه امر به معروف و نهی از منکر درست عمل کنیم، فضای عمومی جامعه اجازه نمی‌دهد افرادی سوء استفاده‌‌گر ورود کنند و قداست و صداقت جامعه را زیر سؤال ببرند.

حجت‌الاسلام صدیقی، امر به معروف و نهی از منکر را مانند یک نیروی بازدارنده و معالجه کننده دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب بارها مسئولان و متولیان امر را به احیای این حقیقت فراموش شده دعوت کرده و به مطالبه‌گری دراین زمینه تأکید کرده است.

وی گفت: خدمت به مردم، احسان، محبت، گره‌گشایی، کمک به مظلوم، عدالت و عبادت خداوند جزو معروف‌ها بوده که در قوانین عمومی شناخته شده اما کم‌کاری، بیکاری، بی‌نظمی، بی‌انضباطی، رعایت نکردن نظافت، آلوده‌کردن هوا و آسیب زدن به محیط زیست جزو منکرها بوده که جامعه نسبت به آن بیگانه است.

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر تنها یک اداره محصور به قوانین نیست بلکه همچون یک چترعمومی و فراگیر حامی و مطالبه‌گر دولت، قوه قضاییه و مجلس است. تمام احکام اسلامی حتی جهاد در راه خدا نسبت به امر به معروف و نهی از منکر به مثابه یک قطره در برابر دریا است و اگر در برابر این فریضه خاموش بنشینیم گناه بزرگی است.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال‌ جاری، گفت: در انتخابات پیش رو باید کسانی را انتخاب کرد که به مردم خدمت کنند و امین، باکفایت، کارآمد و دلسوز جامعه باشند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: در انتخابات گاهی بالاترین منکر را شاهد هستیم که اگر از همان ابتدا به امر به معروف و نهی از منکرها درست عمل کنیم، فضای عمومی جامعه اجازه نمی‌دهد افرادی سوء استفاده‌گر ورود کنند و قداست و صداقت جامعه را زیر سؤال ببرند.

انتهای پیام
captcha